Porsche

Porsche Macan Turbo met Performance Package

Porsche introduceert het nieuwe topmodel binnen zijn compacte SUV-range: de Macan Turbo met Performance Package. Met een vermogen van 324 kW (440 pk), een sportiever afgestemd onderstel en een krachtiger remsysteem biedt hij nog betere prestaties en extra dynamiek.

De Macan Turbo met Performance Package heeft een 3,6-liter V6-biturbomotor met een vermogen van 324 kW (440 pk). Daarmee is hij 30 kW sterker dan de reguliere Macan Turbo. Het maximale koppel van de V6 (600 Nm; +50 Nm) is beschikbaar in het toerengebied van 1.500-4.500 tpm. De prestaties zijn dan ook van hoog niveau. De sprint van 0-100 km/h duurt 4,4 s (-0,2 s), de topsnelheid is 272 km/h en de tussensprint van 80-120 km/h neemt in Sport Plus-modus 2,9 s in beslag (-0,2 s). De topsnelheid bedraagt 272 km/h. Het gemiddelde brandstofverbruik van het nieuwe topmodel varieert – afhankelijk van de bandenmaat – van 9,4 – 9,7 l/100 km volgens NEDC.

500_p16-0696-a3-rgb

 

Sportiever onderstel en krachtiger remsysteem

De Macan Turbo met Performance Package biedt naast meer motorvermogen ook een nieuw ontwikkeld remsysteem. De gegroefde remschijven vóór hebben een diameter van 390 mm; 30 mm meer dan bij de reguliere Macan Turbo. De remklauwen met zes zuigers zijn in rood uitgevoerd. Het 15 mm verlaagde sportonderstel zorgt samen met het Porsche Active Suspension Management (PASM) voor een zeer sportief weggedrag. Optioneel is luchtvering met niveauregeling, hoogteverstelling van de carrosserie en 10 mm extra verlaging van het onderstel beschikbaar.

500_p16-0692-a3-rgb

Nog preciezer: het Sport Chrono-pakket

Het Sport Chrono-pakket is standaard op de Macan Turbo met Performance Package. In de Sport-modus worden het onderstel, de motor en de transmissie extra sportief afgestemd. Dit gaat bovendien gepaard met een extra krachtig geluid van het sportuitlaatsysteem, dat eveneens standaard is. De standaard zeventraps transmissie met dubbele koppeling (Porsche Doppelkupplungsgetriebe of PDK) vergroot de dynamiek door kortere schakelmomenten en door de schakelpunten zo te kiezen dat de acceleratie maximaal is.

500_p16-0695-a3-rgb

Geef een reactie