Opel investeert 11 miljoen euro in de uitbreiding van het Design Center in Rüsselsheim. Dat moet in juni 2017 gereed zijn. Dan is het mogelijk om met ultramoderne beeld- en communicatietechnologie nog betere en efficiëntere ontwerpen te creëren. De ceremonie ter gelegenheid van de start van de werkzaamheden vond plaats op dinsdag 8 maart. Karl-Thomas Neumann, CEO van Opel, was daarbij aanwezig.
“Spannend design is altijd een van de belangrijkste kenmerken van Opel”, zei Neumann. “De uitbreiding van het Design Center biedt onze creatieve staf nieuwe mogelijkheden, die van pas komen in de volgende fase van ons modellenoffensief. Dit verstevigt ook de positie van het Design Center in Rüsselsheim in de wereldwijde ontwikkeling van Opel.”
Uwe Baum, Deputy Chairman of the Opel Works Council, voegt daaraan toe: “Het is fantastisch dat de uitbreiding er komt. Het zorgt voor de noodzakelijke extra ruimte voor de tachtig nieuwe medewerkers die onlangs bij het Europese Design Center zijn aangenomen.”
Virtual en augmented reality
Apparatuur voor virtual reality-projectie, uitgebreide videoconferentiesystemen en een ultramodern netwerk helpen de nieuwe werknemers in de nieuwbouw van het Design Center om snel en efficiënt te werken. “Met ultramoderne voorzieningen kunnen diverse technologieën en technieken – van het kleimodel tot en met virtual of augmented reality-modellen – worden gedeeld en ook resultaten met elkaar vergeleken worden. Daarmee zet Opel internationaal de toon”, aldus Mark Adams, Vice President Design bij Opel.
Modellenoffensief
Deze investering is de tweede in korte tijd in het designcentrum. Onlangs nam Opel een nieuw freescentrum ter waarde van vijf miljoen euro in gebruik. De uitbreiding van het Design Center is de volgende stap in Opels grootschalige modellenoffensief. Tussen 2016 en 2020 brengt Opel 29 nieuwe modellen op de markt. Het jongste hoogtepunt is de nieuwe Astra Sports Tourer, die vanaf april leverbaar is.
Op de autoshow van Genève is onlangs de toekomstige designfilosofie van Opel al tastbaar gemaakt met de onthulling van de Opel GT Concept. Deze trendsettende sportauto illustreert de innovatieve kracht van Opel – adembenemende vormen, minimalistisch, pure passie. De Opel GT Concept brengt met zijn achter de vooras geplaatste motor en achterwielaandrijving Opels designfilosofie naar een nog hoger niveau.
One thought on “Nieuwe visuele hightech voor Opel Design Center”