ŠKODA houdt het momentum vast. In februari steeg de wereldwijde verkoop van het merk met 3,6 procent tot 78.800 auto’s. Dat betekent dat de Tsjechische autofabrikant in februari nog niet eerder zoveel auto’s verkocht. ŠKODA noteerde een aanzienlijke verkoopstijging in met name West-Europa en China. De twee nieuwste modellen blijven het daarbij goed doen: de verkoop van de ŠKODA Fabia groeide met 42,7 procent, die van de nieuwe ŠKODA Superb met 65,7 procent.
“ŠKODA is het nieuwe jaar positief gestart,” verklaart Werner Eichhorn, lid van de Raad van Bestuur van ŠKODA voor Verkoop en Marketing. “De eerste twee maanden benadrukken het positieve momentum van het merk. Wereldwijd is er met name veel vraag naar onze nieuwe Fabia en Superb.”
Dikke plus voor ŠKODA in Nederland
In West-Europa steeg de afzet van ŠKODA in februari met 9,8 procent tot 32.500 auto’s. In Duitsland plusten de verkopen zelfs met 14,7 procent (12.100 auto’s), waarmee ŠKODA haar positie als grootste importmerk in Duitsland verder versterkte. Andere landen met een verkooptoename in dubbele cijfers waren Denemarken (+41,2%), Finland (+22,6%), Frankrijk (+14%), Ierland (+42,7%), Italië (+26,4%), Noorwegen(+26,4%), Portugal (69,8% ), Spanje (+17,5%) en Zweden (+24,4%). In Nederland verkocht ŠKODA afgelopen maand 1.200 auto’s, een plus van zelfs 52,6 procent vergeleken met dezelfde maand vorig jaar.
Ook in Centraal-Europa deed ŠKODA het goed in februari. Het merk zag de verkopen daar met 6,3 procent stijgen tot 15.400 auto’s. Op de Tsjechische thuismarkt noteerde ŠKODA eveneens positieve cijfers en verkocht het merk in februari 7.500 auto’s, een toename van 13,6 procent.
China bleef in februari de belangrijkste markt voor ŠKODA met 18.500 verkochte modellen (+4,6%).
One thought on “Groei SKODA zet door in februari”