Ford

Ford breidt Vignale-lijn uit met vier nieuwe modellen en extra services

Ford heeft vorige week op de Geneve International Motor Show de volgende fase in de product- en eigenaarservaring van het luxueuze Ford Vignale-assortiment ingeluid met maar liefst vier nieuwe auto’s en een persoonlijke klantenservice. Hiermee kunnen zelfs de meest veeleisende klanten hun tijd optimaal benutten, zowel in de auto als daarbuiten.

“Onze klanten hebben hoge verwachtingen en ze willen meer van Ford. Bij sommige van onze modellen verkopen we in meer dan 70% van de gevallen de luxe Titanium uitvoering” aldus Jim Farley, Chairman en CEO van Ford Europa. “Met Vignale kunnen we onze klanten het beste bieden dat Ford te bieden heeft als het gaat om luxe en service”.

Ford presenteert de geavanceerde Ford Edge Vignale, de eerste Vignale SUV, en de Ford S-MAX Vignale. Beide auto’s komen later dit jaar op de markt. Daarnaast toont Ford een conceptversie van de komende Ford Kuga Vignale. Deze uitbreiding stelt klanten die op zoek zijn naar een verbeterde product- en eigenaarservaring in staat om te kiezen uit een breder assortiment luxueuze Ford Vignale-modellen.

Ford introduceert tevens een nieuwe service op het gebied van reizen, evenementen en lifestyle. Hiermee kunnen Ford Vignale-klanten profiteren van unieke aanbiedingen en toegang tot reis- en lifestyle-activiteiten.

Nogmaals Jim Farley: “Onze klanten helpen om hun tijd optimaal te besteden is de inspiratiebron achter de Ford Vignale-ervaring. Met behulp van services als onze Ford Vignale-boekingsdienst voor evenementen, kunnen onze klanten moeiteloos bijzondere ervaringen regelen en deze momenten koesteren omdat ze de persoonlijke aandacht krijgen die aansluit op hun wensen. Ons uitgebreide assortiment Ford Vignale-modellen weerspiegelt deze filosofie met een verfijnde en stimulerende rijomgeving en geavanceerde technologieën als SYNC 3.”

Ford Vignale is het beste wat het merk Ford te bieden heeft. Vignale biedt een unieke eigenaarservaring, samen met een bekroond design dat is geïnspireerd door wereldwijde mode- en interieurtrends.

De Ford Vignale-modelreeks breidt zich uit
De Ford S MAX Vignale en de Ford Edge Vignale zijn speciaal ontworpen voor de veeleisende mens. Ze hebben een eersteklas ontwerp, zijn voorzien van de beste materialen en beschikken over een prachtige afwerking met een verfijnd en exclusief uitrustingsniveau.

Ford presenteert de Ford S-MAX Vignale in Genève in exclusieve parelmoerlakken in de kleuren Vignale Milano Grigio en Vignale White Platinum. De Ford Edge Vignale wordt getoond in de rijk bruine metaallak Vignale Ametista Scura en in Vignale White Platinum. Beide auto’s zijn voorzien van de kenmerkende zeshoekige Ford Vignale-grille met een donkere matte afwerking en gepolijste aluminium omlijsting.

De zorgvuldig samengestelde exterieurdetails versterken het gevoel van exclusiviteit, met onder andere de exclusieve mistlampen met verchroomde afwerking op de Ford Edge Vignale, de aluminium Vignale-sierlijsten met reliëf rond de achterklep van de Ford S-MAX Vignale en de 19-inch gepolijste aluminium velgen op beide modellen.

De eersteklas uitstraling van het interieur van de Ford S-MAX Vignale en de Ford Edge Vignale wordt versterkt dankzij gewatteerd zeshoekig Windsor-leer met opvallende stiksels in tuxedostijl op de stoelen en aan de binnenkant van de portieren. De bekleding is verkrijgbaar in de lichte kleur Cashmere en de donkere kleur Ebony. Het Ebony leer is doorgevoerd op de middenarmsteun en het dashboard.

De Ford S-MAX Vignale, de Ford Edge Vignale en de Ford Mondeo Vignale zijn standaard uitgerust met het nieuwe SYNC 3-communicatie- en entertainmentsysteem. Het systeem is duidelijk sneller en heeft een opnieuw ontworpen menustructuur. Ook kan men nu eenvoudig ‘swipen’ en in- en uitzoomen op het scherm. Met de verbeterde spraaksturing zoekt het systeem een gewenste locatie door middel van eenvoudige commando’s als: ‘ik wil parkeren’ of ‘ik wil koffie’ of bijvoorbeeld ‘ik wil tanken’.

De overige geavanceerde technologieën zijn onder meer Active Noise Control van Ford,* waarbij drie strategisch in het interieur geplaatste microfoons het motorgeluid in het interieur controleren en via het geluidssysteem tegengestelde geluidsgolven worden verzonden om het algehele motorgeluid en de sfeer in het interieur te verbeteren. Tot het aanbod krachtige en zuinige motoren behoort onder meer de 2.0-liter TDCi-dieselmotor met dubbele turbo en een vermogen van 210 pk.

Ford Kuga Vignale-concept: de toekomst van SUV’s
De Ford Kuga Vignale-conceptauto wordt gepresenteerd in de kleur Vignale Palazzo Pearl, een unieke op parelmoer geïnspireerde carrosseriekleur, met een afwerking van donkere lak op de beschermingsplaten voor en achter, op de sierlijsten van de mistlampen en op de afwerkingen van de portieren, en met een glanzende zwarte ondergrille en inzetstukken voor de mistlampen.

Het interieur van de Ford Kuga Vignale-conceptauto is voorzien van unieke leren elementen op de stoelen, de portieren en op het instrumentenpaneel, met exclusieve stiksels in tuxedostijl, en leren bekleding die doorloopt tot de vloer van de kofferbak en de binnenzijde van de achterklep.

De dakstijlen- en hemelbekleding is van Alcantara met suède-effect, het handschoenenkastje en de opbergruimte in de middenarmsteun zijn bekleed met fluweel, en de middenconsole beschikt over een hoogwaardige afwerking van donkergrijze Opale-parelmoerlak.

In 2015 werden 102.000 Kuga’s verkocht en bijna 4 op de 5 van dat recordaantal zijn luxe Titanium-modellen. Dit geeft aan dat er veel vraag is naar luxevarianten in het SUV-segment. Volgens de voorspelling van IHS, verkoopanalist binnen deze branche, zal dit segment in 2020 garant staan voor 27 procent van alle verkochte auto’s in Europa, in vergelijking met 20 procent in 2014.

“De Kuga heeft een belangrijke bijdrage aan het succes van Ford in Europa geleverd nadat het trendsettende model in 2008 op de markt werd geïntroduceerd. Vorig jaar is de Kuga verkoop met 19 procent gestegen”, aldus Roelant de Waard, vice president Marketing, Sales & Service bij Ford Europa. “Onze Ford Kuga Vignale-conceptauto richt zich direct op de groeiende trend van luxe SUV’s, een trend die ons heeft geïnspireerd om in de komende drie jaar vijf nieuwe auto’s te introduceren, waaronder de nieuwe Edge en de nieuwe Kuga, die zullen concurreren in het SUV- en crossover-segment.”

Reizen in stijl
Ford Vignale-klanten eisen hoogwaardige ervaringen en beschouwen tijd als de ultieme luxe. Ford biedt een service op maat om klanten in heel Europa te helpen om op een efficiënte manier exclusieve reis- en lifestyle-ervaringen te organiseren.

In samenwerking met Total Management, een wereldwijd evenementen-, lifestyle- en reisbureau, biedt de service een zorgvuldig geselecteerde verzameling van ervaringen, van op maat samengestelde vakanties tot romantische spaweekenden en luxe trips.

Ford houdt klanten op de hoogte van de nieuwste exclusieve reis- en lifestylemogelijkheden via een maandelijkse e-mailupdate, die deze maand in Europa wordt geïntroduceerd.

Ford Vignale-ambassadeurs onthuld
De nieuwe Ford Vignale-ambassadeurs zijn toonaangevend in hun vakgebied en weerspiegelen de passie van Ford voor eigentijdse ontwerpen en hoogwaardige afwerkingen.

Charlie en Joe Casely-Hayford zijn vader en zoon en zijn met hun merk Casely-Hayford vooraanstaande ontwerpers van herenmode. Casely-Hayford is het eerste actief samenwerkende team van vader en zoon dat is doorgebroken in de modewereld, en het duo heeft kleding ontworpen voor musici als Lou Reed, Nas, Sam Smith, The Clash, The xx en U2. Joe Casely-Hayford is in 2007 benoemd tot “Officer of the Order” van het Britse Rijk voor zijn diensten in de modebranche.

Kai Petermann is de in Berlijn woonachtige oprichter en creatief leider van “stilsucht.de”, een toonaangevend Duits blog over interieurontwerp. Petermann is een van de meest invloedrijke personen in de digitale wereld in Duitsland, en zijn blog is gericht op ontdekkingen op het gebied van ontwerp- en lifestyle-ideeën en -technologieën. Ford zal later dit jaar meer Ford Vignale-ambassadeurs aankondigen die aan het programma zullen gaan deelnemen.

“We hebben voor de samenwerking met Ford Vignale gekozen omdat we een sterke synergie met het merk voelden”, aldus Joe Casely-Hayford. “We vonden het een goed idee om een mooie afwerking te combineren met innovatie, en technologie met traditie. We houden van aandacht voor details.”

Unieke Vignale-collectie
De Vignale-collectie voor 2016 omvat een portfolio met ontwerpen van Ford Vignale-ontwerpers die geïnspireerd zijn op de kenmerkende afwerking en de hoogwaardige materialen die in Ford Vignale-modellen worden gebruikt. De Vignale-collectie omvat een handgemaakte leren iPad-hoes en een aktetas waarin de kenmerkende Ford Vignale-grille en het gewatteerde patroon van de met de hand afgewerkte stoelen zijn terug te vinden. Deze kunnen zeer binnenkort worden ervaren en besteld bij de Vignale Lounges en via een speciale onlinewinkel.

Verder worden ook een mobiele oplader met hoogwaardige leren afwerking, een leren Vignale-pennenset met een exclusief ontworpen LAMY Vignale-vulpen en balpen, een leren hoes voor reisdocumenten, een portemonnee en een leren zonnebrilhouder gepresenteerd. Daarnaast omvat de Vignale-collectie voor de eerste keer een nieuwe reeks notitieboeken met een afwerking van zacht leer.

One thought on “Ford breidt Vignale-lijn uit met vier nieuwe modellen en extra services

Geef een reactie