De populariteit van de Volvo XC60 zet onverminderd door. In 2010 werden er 80.723 exemplaren verkocht, terwijl in 2015 een afzet van maar liefst 159.617 stuks werd gerealiseerd, blijkt uit cijfers van onafhankelijk onderzoeksbureau JATO. Daarmee is de verkoop van de Volvo XC60 in zes jaar verdubbeld en is hij uitgegroeid tot de best verkochte middelgrote SUV in Europa.
Het aanhoudende succes van de Volvo XC60 is mede te danken aan belangrijke updates op het gebied van design, luxe en connectivity en de introductie van een nieuwe serie Drive-E 2,0-liter viercilinder motoren, waarmee hij behoort tot de efficiëntste SUV’s in zijn klasse.
Met 159.617 verkochte exemplaren in 2015 versloeg de XC60 al zijn Duitse concurrenten in een van de meest concurrerende segmenten van de Europese automarkt. Daarmee doet Volvo extra goede zaken, aangezien Europa meer dan de helft van de wereldwijde verkoop voor zijn rekening neemt.
Sinds de marktintroductie van de Volvo XC60 in 2008 is de verkoop ieder opeenvolgend jaar toegenomen. Van ‘s werelds populairste Volvo zijn inmiddels al meer dan 750.000 exemplaren verkocht. In 2012 wist het merk voor het eerst meer dan honderdduizend XC60’s per jaar te verkopen.
China, de Verenigde Staten en Zweden waren in 2015 de belangrijkste markten voor de Volvo XC60. Ook in grote Europese markten als Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk staat de SUV structureel hoog in de verkoopstatistieken. In Nederland werden vorig jaar 1.297 Volvo’s XC60 geregistreerd.
Verkoop Volvo XC60 volgens JATO:
Jaar aantal
2008 6.954
2009 61.667
2010 80.723
2011 97.183
2012 106.203
2013 114.010
2014 136.993
2015 159.617
One thought on “Volvo XC60 best verkochte midsize SUV in Europa”