Algemeen

Pon werkt samen met TomTom Telematics om klantenservice naar hoger niveau te tillen

Pon’s Automobiel Handel, een van de meest toonaangevende auto-importeurs van Europa, heeft gekozen voor de connected car-technologie van TomTom Telematics. Zijn klanten en dealers hebben nu toegang tot realtime informatie over de status en prestaties van hun voertuigen.

Het cloud-gebaseerde serviceplatform van TomTom Telematics, samen met de ervaring van TomTom Telematics in het ontwikkelen van mobiele apps die informatie uit het voertuigdashboard destilleren, worden door Pon gebruikt in een nationale pilot.

Auto-eigenaren krijgen op hun smartphone feedback en advies over hun voertuigen – van dashboardindicatoren, informatie over de prestaties van de bestuurder, aantal afgelegde kilometers en accuniveau tot en met de locatie van de auto en de autovergrendelingsstatus. Ranglijsten met scores van bestuurders zorgen – naast vele andere features – voor competitie tussen bestuurders en helpt hen brandstof te besparen, veiliger te rijden en steeds meer de voordelen van connected cars te ervaren.

De status van de motor en onderhoudsinformatie zijn ook beschikbaar te maken voor de dealer – mits de auto-eigenaar dit toestaat. Hierdoor kunnen bestuurders de dealer van hun voorkeur kiezen voor al hun servicebeurten en hebben dealers meer mogelijkheden om contact met klanten te onderhouden en servicestandaarden te verbeteren.

unnamed (3)“TomTom Telematics heeft meer dan vijftien jaar ervaring met het bieden van inzicht in data voor de fleet management- en voertuigtelematica-markt. Dat betekent dat we alles in huis hebben om het technologieplatform te bieden dat innovatieve oplossingen voor autofabrikanten, -importeurs en dealers ondersteunt. We zijn trots dat we nu telematica toevoegen aan de navigatieproducten die TomTom de automotive sector reeds biedt”, zegt Thomas Schmidt, managing director van TomTom Telematics. “We zijn enthousiast over de samenwerking met Pon en kijken ernaar uit onze samenwerkingsverbanden met industriepartners verder uit te breiden en ons robuuste platform en connected car-technologie te gebruiken om de bedrijfsdienstverlening, veiligheid op de weg, duurzaamheid en bestuurderservaring te verbeteren.”

Tjeerd Tuitel, Director Service van Pon: “De toonaangevende ontwikkelingen in clouddiensten voor de connected car die TomTom Telematics biedt, stellen ons in staat om de lat hoger te leggen voor wat betreft klantondersteuning. En om de dienstverlening van onze dealers naar een heel nieuw niveau te brengen. Na onze zoektocht naar een partner hebben we TomTom Telematics gekozen vanwege zijn ervaring in de markt, innovatiekracht, vooruitstrevende aanpak, hoge standaarden voor databeveiliging en privacy en de snelle levertijd.

One thought on “Pon werkt samen met TomTom Telematics om klantenservice naar hoger niveau te tillen

Geef een reactie