Nissan heeft in de eerste zes maanden van 2015 een recordaantal auto’s verkocht. Met een afzet van 384.726 voertuigen is Nissan het bestverkochte Aziatische automerk in Europa.
De verkoop van Nissan in Europa steeg in het eerste halfjaar van 2015 met 4,3 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In de drie grootste afzetmarkten – het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Duitsland – liet Nissan een verkoopgroei van respectievelijk 34, 18 en 11 procent noteren. Met 32.611 registraties werden ook in Italië aanzienlijk meer auto’s verkocht (+23%) dan in dezelfde periode vorig jaar. Mede dankzij de aanhoudende populariteit van de Nissan LEAF en de QASHQAI, waarvan wereldwijd zelfs al 2,5 miljoen stuks zijn verkocht, nam het Europese marktaandeel toe tot 4,2 procent.
Het succes in Europa volgt na het indrukwekkende verkoopjaar in 2014, toen Nissan Europe na vijf opeenvolgende jaren van groei het grootste jaarvolume en marktaandeel ooit behaalde. Die stijgende lijn wordt in 2015 onveranderd doorgetrokken. Deze maand vierde de productiefaciliteit in St. Petersburg nog de bouw van de 200.000ste auto. Daarmee is de X-TRAIL-fabriek de snelst groeide fabriek van Rusland. In het Verenigd Koninkrijk werden in de eerste zes maanden van dit jaar 88.000 personenauto’s verkocht, goed voor het grootste marktaandeel van Nissan ooit. In Frankrijk werden ook goede zaken gedaan, waar het met 3,7 procent nooit eerder zo’n groot maktaandeel in handen had.
Guillaume Cartier, Senior Vice President Sales & Marketing bij Nissan Europe: “Onze werkwijze op het gebied van merkbeleving, product en klanttevredenheid werpt duidelijk zijn vruchten af. We zijn zeer tevreden met het vertrouwen van onze klanten, waarmee wij zijn uitgegroeid tot het bestverkochte Aziatische automerk in Europa. Wij zijn vastberaden om de lat nog hoger te leggen en onze klanten meer keuze, meer ‘value for money’ en meer innovatieve producten te bieden.”
Cartier gaat verder: “De verkoopresultaten van Nissan in Europa zijn een duidelijk bewijs van aandacht voor kwaliteit, prestaties en het bereikbaar maken van baanbrekende technologie. Met trots vieren wij dit jaar ook de vijfde verjaardag van de Nissan LEAF, die met 184.000 verkochte exemplaren en een klanttevredenheidsscore van ruim 93 procent veruit de populairste elektrische auto’s ter wereld is. De uitmuntende verkoopresultaten van Nissan in Europa waren echter onhaalbaar zonder de onvoorwaardelijke inzet van onze medewerkers, dealers, partners en leveranciers. Dit is een historisch moment voor de gehele Nissan-organisatie.”
One thought on “Nissan bestverkochte Aziatische automerk in Europa”