Opel Bedrijfswagens heeft een uitstekend halfjaar achter de rug. Met 51.500 registraties in de eerste zes maanden van 2015 boekte Opel het beste verkoopresultaat sinds 2008. De afzet van bedrijfswagens steeg met 25 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2014, terwijl het Europese marktaandeel met 0,56 procentpunt groeide tot 4,03 procent. Ook Nederland deed het prima in het eerste halfjaar met een groei van 550 stuks (+22.5%).
De verkooptoename heeft betrekking op alle bedrijfswagens van Opel. De afzet van de Movano nam met 34 procent toe tot circa 10.000 eenheden, goed voor een nieuw verkooprecord en het hoogste marktaandeel van Opel in dit segment ooit. Hetzelfde geldt voor de Opel Vivaro, die met circa 29.000 registraties (+27%) nooit eerder zo’n groot marktaandeel in handen had. De Opel Combo boekte het beste verkoopresultaat sinds 2011. In de eerste zes maanden van 2015 werden ruim 9.500 exemplaren geregistreerd (+15%). Er is ook veel vraag naar de onlangs geïntroduceerde Corsavan, waarvan nu al zo’n 3.000 stuks in Europa zijn verkocht.
“De uitstekende halfjaarcijfers zijn het bewijs van onze succesvolle strategie op het gebied van lichte bedrijfswagens. Voor onze geherstructureerde Opel Bedrijfswagens-divisie vormen de vernieuwde Movano en nieuwe Vivaro de ideale basis voor verdere groei”, zegt Steffen Raschig, Director Commercial Vehicles bij Opel. In Finland, Zwitserland en Roemenië boekte Opel Bedrijfswagens zijn beste halfjaarcijfers ooit. In Noorwegen, Portugal, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk werden de beste resultaten sinds 2011 behaald. De verkoop van Opel Bedrijfswagens steeg in 22 Europese landen, terwijl het marktaandeel in 20 landen toenam. De versterking van Opels bedrijfswagenaanbod is een belangrijke pijler in het groeiplan DRIVE! 2022. In de komende zeven jaar streeft Opel naar een afzetstijging van 80.000 bedrijfswagens in 2013 naar 150.000 in 2022.