Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations (SVO) heeft in fiscaal jaar 2019/20, onder leiding van Nederlander en SVO Managing Director Michael van der Sande, een recordaantal van 9.500 SV-modellen verkocht. Daarmee noteerde SVO een stevige groei van maar liefst 64 procent ten opzichte van boekjaar 2018/19, ondanks de uitbraak van het coronavirus die een sterke impact had in het vierde kwartaal van het fiscale jaar.
Het verkooprecord is bereikt dankzij de zeer sterke vraag naar alle zeven SV‑modellen, zoals de Range Rover SVAutobiography met lange wielbasis en Executive Class-meubilair, of de meer op de bestuurder gerichte Range Rover SVAutobiography Dynamic met 565 pk vermogen.
De 575 pk sterke Range Rover Sport SVR is nog altijd het populairste SV-model. Zelfs na het vijfde productiejaar blijft de vraag naar deze performance-SUV toenemen. Ook de introductie van de 550 pk sterke Jaguar F‑PACE SVR en Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic in 2019 leverde een belangrijke bijdrage aan het recordaantal van 9.500 verkochte SV-modellen.
SV Specialist Centers
De verkooptoename is ook bereikt door de uitbreiding van het aantal SV Specialist Centers en het inrichten van speciale SV-secties bij verkooppunten in belangrijke markten. Deze SV-locaties hebben alle expertise in huis om te voldoen aan de hoge klanteneisen en leveren de premium service die van SV verwacht wordt, inclusief personalisatieverzoeken. Wereldwijd zijn er al honderd SV Specialist Centers operationeel. In de toekomst volgen er meer.
Michael van der Sande, Managing Director, Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations: “Ondanks de uitdagende verkoopomstandigheden voor de gehele auto-industrie zijn we verheugd dat de vraag naar Jaguar- en Land Rover SV-modellen sterk blijft groeien, slechts vijf jaar nadat de divisie werd gelanceerd. Ons productaanbod is nu het breedste ooit met modellen die verbeterde prestaties en luxe bieden, elk met een karakteristieke persoonlijkheid die aansluit op onze klanten.”
Mark Turner, Commercial Director, Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations, zegt: “We’ve focused on satisfying demand for existing SV vehicles, while simultaneously expanding into new sectors with models such as the Jaguar F‑PACE SVR, which instantly became our second highest volume vehicle. Developing the SV presence in the global Jaguar Land Rover retail network and on social media, in conjunction with SV Bespoke, is also having a positive effect on our business.”
De SV Bespoke-afdeling van SVO laat wensen in vervulling gaan. Klanten kunnen speciale verfkleuren en unieke interieur- en exterieurafwerkingen kiezen om de auto tot in de kleinste details te personaliseren. SV Bespoke zag de vraag naar ‘custom’-opdrachten en Premium Palette-verfafwerkingen voor een selectie van Jaguar- en Land Rover-modellen met 20 procent toenemen in het afgelopen fiscale jaar.