Volvo

Volvo Cars: helft verkochte auto’s in 2025 elektrisch aangedreven

Volvo Cars verwacht dat de helft van het aantal verkochte nieuwe Volvo’s in 2025 volledig elektrisch is aangedreven. Daarmee gaat Volvo Cars weer een stap verder dan in 2017. Toen kondigde Volvo aan dat alle nieuwe modellen die vanaf 2019 op de markt verschijnen, leverbaar zijn met een hybride, plug-in hybride of volledig elektrische aandrijflijn.

Met de strategie om de helft van het aantal nieuw verkochte Volvo’s in 2025 te voorzien van een elektrische aandrijflijn, profileert Volvo zich als een sterke speler op de Chinese markt. China is ‘s werelds grootste markt voor auto’s met geëlektrificeerde aandrijving. De Chinese overheid heeft bepaald dat per 2025 meer dan 20 procent van het aantal nieuw verkochte auto’s moet zijn voorzien van aandrijving met alternatieve energie. Dat komt neer op meer dan zeven miljoen voertuigen, aldus een prognose van de Chinese regering.

Elektrische toekomst

“Vorig jaar hebben we ons vastgelegd op elektrificatie als voorbereiding op het tijdperk ná de verbrandingsmotor”, aldus Håkan Samuelsson, president en CEO van Volvo Cars. “Nu breiden we dat uit naar ‘s werelds grootste markt voor auto’s met een vorm van elektrische aandrijving. De elektrische toekomst van China is de elektrische toekomst van Volvo Cars.”   Volvo Cars produceert de Volvo S90(L) T8 Twin Engine in China. En deze week start daar ook de productie van de Volvo XC60 T8 Twin Engine voor de lokale markt.

Beijing Auto Show

Vandaag maakt Volvo Cars op de Beijing Auto Show zijn leidende positie op het gebied van elektrische aandrijving duidelijk zichtbaar. De Beijing Auto Show is de eerste show waarop Volvo Cars uitsluitend plug-in hybride auto’s toont. In Beijing is voor het eerst de T5 plug-in hybride versie van de nieuwe XC40 voor het publiek te zien.

Succes voor Volvo XC40

De nieuwe Volvo XC40 is onlangs in Europa gekroond tot Auto van het Jaar 2018. Sinds de introductie eind 2017 heeft Volvo voor de compacte SUV wereldwijd al meer dan 60.000 orders ontvangen. In China zijn de orderboeken nog niet eens geopend. Het succes van de XC40 sterkt Volvo Cars in de hoge verwachtingen voor de nieuwe compacte SUV in China. Die worden ook ondersteund door de verwachte groei van het segment in de komende vijf jaar, de groei van de middenklasse van de Chinese bevolking en de groei van het Bruto Binnenlands Product van China. Deze laatste wordt gedreven door de toename van de binnenlandse consumptie.

Sterke verkoopgroei

China is Volvo Cars’ grootste individuele markt en in het eerste kwartaal van dit jaar liet het land een verkoopgroei zien van 23,3 procent. Dat droeg bij aan de wereldwijde verkoopgroei van 14 procent in het eerste kwartaal. De autoverkoop van Volvo passeerde vorig jaar in China voor het eerst de grens van 100.000 stuks.

Geef een reactie