Renault Nederland blikt terug op een uitstekend eerste halfjaar van 2017. Het gezamenlijke marktaandeel van Renault en Dacia groeide tot 10,8 procent, ofwel een toename van 0,8 procentpunt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Daarmee was Renault in de eerste zes maanden van 2017 het op een na bestverkochte automerk van Nederland.
Het succes van Renault is deels te danken aan de populaire Clio die met 6.045 registraties de verkoopstatistieken aanvoert als bestverkochte personenauto van Nederland. Tevens is de Clio de op een na populairste auto in de particuliere markt, gevolgd door de Captur op de derde plaats. Met het succes van de Clio en Captur is Renault het grootste merk in de particuliere markt.
Ook zijn de Estate-modellen van Renault zeer gewild onder Nederlandse automobilisten. Dankzij de uitstekende verkopen van de stationwagenversies van de Clio, Mégane en Talisman is Renault zelfs marktleider in het Estate-segment. In het crossover-segment, waarin Renault ijzersterk voor de dag komt met de Captur, Kadjar en Koleos, staat het merk op de tweede plaats.