De toekomst ziet er voor Volvo veelbelovend uit. Na de lancering van de EX30, de kleinste volledig elektrische SUV, met ook de kleinste CO2-voetafdruk uit hun gamma, heeft Volvo afgelopen week ook in hun grootste modellen heel wat nieuwigheden voorgesteld. Zo is er de nieuwe, volledig elektrische EX90 en de vernieuwde hybride XC90. Naast innovatie zet het Zweedse automerk ook in op design met een nieuw, moderner uiterlijk dat de transformatie naar 100% elektrificiatie weerspiegelt.
De link tussen duurzaamheid en design was ook Tessa Borrenberghs, productdesigner en eigenaar van de modemerk Borrenberghs, opgevallen. Zo creëerde ze in het voorjaar van 2024 een collectie voor de exclusieve lancering van de EX90 bij Volvo CELIS in Hasselt. Ze gebruikte hierover onder andere overgebleven materialen van het leer uit de zetels. Het bleek een match te zijn voor beide partijen. Dankzij Tessa’s enthousiasme, kennis en passie, was een lange termijn partnership een logische volgende stap. Volvo vergezelde haar deze zomer alvast op haar debuut op Copenhagen Fashion Week en sinds afgelopen week rijdt Tessa ook rond in haar eigen EX30.
“Ik heb een hoofd dat nooit stopt met ontwerpen en uitvinden, er zit een nieuwsgierigheid in mij die me telkens opnieuw uitdaagt om beter te doen. Mijn missie is om een nieuwe standaard te creëren qua duurzaamheid, transparantie en circulariteit in de modewereld. Een visie die perfect overeenkomt met de waarden en normen van Volvo,” vertelt Tessa.
“Rondrijden in een auto die gebruik maakt van gerecycleerde materialen en die een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk heeft, is voor mij echt van groot belang. Daarnaast heb ik natuurlijk ook een visueel oog en het Scandinavische design van Volvo past echt helemaal in de Borrenberghs leefwereld. Een droom om zo’n samenwerking aan te gaan!”
Ook bij Volvo willen ze via de juiste partnerships de nadruk leggen op duurzaamheid en design. Met de keuze voor Tessa kiezen ze voor een sterke vrouw met tal van talenten. “We zijn enorm blij dat we Tessa kunnen linken aan de Volvo-waarden en op een duurzame manier kunnen samenwerken. Haar vernieuwing qua stijl en denken sluit helemaal aan bij de innovatie waar wij ook voor staan,” zegt Miranda Houbrechts, Head of Consumer Experience. Met Tessa Borrenberghs kiest Volvo voor de tweede keer voor een duurzame, jonge ontwerper als partner. Ook Jordy Arthur Vaesen werd enkele maanden geleden ambassadeur voor het merk.
Volvo Car Belgium is enorm trots om met deze jonge, talentvolle designers in zee te gaan en hopen zo de boodschap van duurzaamheid en innovatie nog meer uit te dragen.