BMW

BMW iX1 / X1 Zakenauto van het jaar 2025

De BMW iX1 is verkozen tot ‘Zakenauto van het jaar 2025’ tijdens de AM Driving Business Awards. De iX1 werd vorig jaar al uitgeroepen tot ‘Beste Nieuwkomer 2024’. De vakjury oordeelde dat de BMW iX1 het beste scoort op gebied van kwaliteit van dealer en importeur én beleving. Ook op de punten kilometerkostprijs en duurzaamheid loopt de BMW iX1 voorop. Opvallend: de BMW iX1 staat samen met de BMW i4 in de top drie op het vlak van duurzaamheid. Mede hierdoor veroverde de i4 de tweede podiumplek, nadat hij eerder al tot ‘Beste Nieuwkomer 2023’ werd verkozen. De BMW i5 werd tweede in de categorie ‘Beste Nieuwkomer 2025’. Hij wordt als “vernieuwend gezien met nieuwe features voor berijders die het verblijf in de auto veel aangenamer maken. De i5 scoort hoog als het gaat om zijn slagingskansen om volgend jaar de Zakenauto-titel in de wacht te slepen en haalt de op één na hoogste score op duurzaamheid”, luidde het commentaar.

Over de winnaar oordeelde de vakjury: “Niet alleen de auto zit goed in elkaar, ook de aftersales heeft BMW Nederland goed op orde. Zeker in de zakelijke markt is dat van essentieel belang.” De winst is niet alleen voor de volledig elektrische iX1, de brandstof en Plug-in Hybride-uitvoeringen van de X1 delen in de overwinning. Dat BMW Group verschillende aandrijflijnen in één model aanbiedt, overtuigt ook: “Dankzij deze strategie wint BMW het momenteel van zijn directe concurrenten die vaak elektrische modellen op de markt brengen met een afwijkende vormgeving die niet iedereen aanspreekt. Het is de best rijdende EV op basis van een brandstofmodel,” laat de jury weten.

Anne Brons, CEO BMW Group Nederland is erg trots op het succes van de drie BMW modellen in deze editie van de jaarlijkse verkiezing: “Ik dank de vakjury voor hun oordeel. De BMW iX1 is sinds de verkoopstart vorig jaar tot op heden ons bestverkochte model in Nederland. De iX1 en X1 modellen zijn niet alleen een schot in de roos van de zakelijke markt, ze spreken alle klantsegmenten aan. Dat twee andere elektrische modellen ook zo hoog scoren, bevestigt dat onze strategie klopt, zowel wat betreft de producten zélf als de manier waarop mijn collega’s ze inzetten. Ik heb grote waardering voor de Sales en Corporate Sales teams en voor onze uitstekende dealerorganisatie. Zij hebben de nieuwe elektrische modellen omarmd en weten die geweldig te verkopen.” 

De helft elektrisch.
In 2030 zal de helft van alle verkochte BMW Group modellen wereldwijd volledig elektrisch zijn. Aan deze ambitie levert de iX1 een grote bijdrage, aangezien de klant nu in elk segment uit een volledig elektrische BMW kan kiezen. Mede dankzij de iX1 is de verwachting dat het aandeel van 50% volledig elektrische verkoop in Nederland jaren eerder wordt gehaald dan in 2030.

Geef een reactie