De Beierse premium autofabrikant BMW heeft een innovatieve merkcampagne bedacht om de aandacht van het internationaal publiek te vestigen op het huidige modellenaanbod van het merk in het luxesegment. De zeer exclusieve modellen BMW 7 Serie, BMW 8 Serie, BMW X7 en BMW XM worden gepresenteerd als meesterwerken van design en techniek te midden van adembenemende landschappen. De indrukwekkende beelden stralen een boodschap van exclusiviteit uit met een vooruitstrevende smaak die alle menselijke zintuigen op een genuanceerde manier aanspreekt, onze intellectuele perspectieven weerspiegelt en ons zinvolle ervaringen biedt.
De nieuwe multi-channel campagne is gelanceerd op de sociale mediakanalen YouTube en Instagram. Aanvullende landspecifieke inhoud zoals Out-of-Home reclame, printreclame en tv-commercials volgt op een later moment. De multi-channel campagne begint in de Verenigde Staten en wordt gevolgd door Duitsland, China, Groot-Brittannië, Japan, Zuid-Korea, Tsjechië, Polen en het Midden-Oosten vanaf september 2024.
“De kern van de nieuwe merkcampagne zijn de compromisloze prestaties, verfijning en onnavolgbare stijl van onze meest exclusieve modellen”, zegt Bernd Körber, Senior Vice President BMW Brand Management and Product Management. “De beelden die in de campagne zijn gebruikt, nodigen de kijker uit om de tomeloze passie voor design, vakmanschap en innovatieve technologie te ervaren die onlosmakelijk verbonden is aan elke BMW.”
De nieuwe merkcampagne gaat van start op het YouTube-kanaal van BMW met een emotioneel boeiende clip waarin de BMW i7 centraal staat. In de 60 seconden durende film met de titel ‘Lifelines’ schittert het topmodel in de serie van volledig elektrische auto’s als belichaming van een exclusieve en ook vooruitstrevende kijk op Sheer Driving Pleasure, het handelsmerk van het merk. Begeleid door een virtuoos muzieknummer rijdt de auto langs een hoogvlakte door een landschap dat baadt in sfeervol licht. Hier wordt de BMW i7 gepresenteerd als een auto voor individualisten die de toekomst vol vertrouwen en op hun eigen voorwaarden tegemoet gaan en hun eigen lot in eigen hand nemen.
De campagnebeelden tonen ook het silhouet van een BMW 8 Serie Coupé voor de dynamisch gebogen contouren van een rotsachtig landschap, de BMW X7 aan de voet van een hoge bergketen met besneeuwde bergtoppen en de BMW XM op een stuk strand met stormachtige winden en dramatisch brekende golven. Deze krachtige beelden worden vervolgens vergezeld door de bedrijfsnaam: “Bayerische Motoren Werke” dat volledig is uitgeschreven.
Dit benadrukt het unieke karakter van het merk, zijn oorsprong en zijn meer dan 100 jaar rijke geschiedenis. Tegelijkertijd geeft dit — naast exclusiviteit en elegantie — ook blijk van het vertrouwen van een bedrijf dat in de loop van zijn geschiedenis herhaaldelijk blijvend succes heeft geboekt met oplossingen die in eigen beheer zijn ontwikkeld. Deze aanpak heeft geleid tot een echte mate van identificatie met zijn producten in het luxesegment.