Algemeen

CUPRA Tavascan wint Automotive Brand Contest award

CUPRA is begin deze week onderscheiden met een Automotive Brand Contest design award. Het performance-merk ontving de prijs in de categorie ‘Concept’ voor het design van de CUPRA Tavascan, het elektrische studiemodel dat afgelopen jaar op de IAA in Frankfurt zijn wereldpremière beleefde. De Automotive Brand Contest design award is de derde in successie voor CUPRA. Eerder vielen de CUPRA e-Racer Concept (in 2018) en CUPRA Formentor Concept (afgelopen jaar) al in de prijzen

“Het winnen van een onderscheiding van dit kaliber in de categorie voor conceptauto’s is een erkenning voor de enorme hoeveelheid werk en energie die het CUPRA-team in het ontwerp van de Tavascan heeft gestopt,” verklaart Alejandro Mesonero-Romanos, Design Director van CUPRA. “In elke auto waar we aan werken, proberen we de fundamentele essentie van het merk CUPRA terug te laten komen, en deze design award is voor ons het bewijs dat we in deze opzet geslaagd zijn.”

Tavascan: elektrisch studiemodel met de sportiviteit van CUPRA

De CUPRA Tavascan Concept geeft een unieke kijk op het concept ‘high-performance’. Onder het dynamische, pakkende design schuilt een geavanceerde, elektrische aandrijflijn die de kenmerkende sportieve prestaties van CUPRA combineert met de stilte en efficiency van een elektrische auto. Twee elektromotoren – één geïntegreerd in de vooras, de andere in de achteras – leveren een gecombineerd vermogen van 225 kW (306 pk) dat naar alle vier wielen wordt gestuurd. Daarmee sprint de CUPRA Tavascan Electric Concept in amper 6,5 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u. Een 77 kWh lithium-ion batterijpakket levert voldoende energie om de auto 450 kilometer* ver te brengen volgens de strenge WLTP-testcyclus. De CUPRA Tavascan staat op het MEB-platform van de Volkswagen Groep en legt sportieve rijprestaties aan de dag, mede dankzij een batterijpakket dat in de bodem van de auto is ondergebracht, om het zwaartepunt zo laag mogelijk te leggen.

Automotive Brand Contest

De Automotive Brand Contest is de enige internationale designwedstrijd voor automerken en heeft zich ontwikkeld tot één van de belangrijkste verkiezingen in de autobranche. De contest wordt jaarlijks georganiseerd door de Duitse Design Council en staat stil bij de beste merk- en designprestaties binnen de industrie. De nominaties worden beoordeeld door een jury van specialisten uit de media-, design-, communicatie- en universitaire wereld.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

* Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.

Geef een reactie