De vernieuwde Mazda CX-3 2018 speelt in op de feedback van klanten met verbeteringen op het gebied van design en technologie. Het op één na best verkochte model in het huidige Europese modellengamma van Mazda beschikt over een design dat de norm ontstijgt, met een radicale styling en een opvallende elegantie, met een nieuwe grille, de toepassing van LED-achterlichten, nieuwe lichtmetalen wielen en de unieke kleur Soul Red Crystal. Het interieur is hoogwaardiger afgewerkt, waarbij overbodige zaken achterwege zijn gelaten om meer schoonheid te creëren, in lijn met het Japanse schoonheidsideaal. Het omvat nu onder meer een nieuw vormgegeven middenconsole met elektrische handrem en een middenarmsteun met meerdere opbergvakken. In de Mazda CX-3 2018 debuteert een nieuwe 1.8 liter SKYACTIV-D dieselmotor met een brandstofverbruik van 4,4 – 5,2 l/100 km. De vernieuwde Mazda CX-3 2018 staat vanaf nu in de showroom, prijzen in Nederland beginnen bij € 24.490,-. De speciale versie Sport Selected met veel extra’s van de GT-M is er vanaf € 27.990,-.
Related Articles
Mazda en Toyota richten joint venture‘Mazda Toyota Manufacturing U.S.A., Inc
Mazda Motor Corporation en Toyota Motor Corporation hebben een nieuwe joint-venture opgericht onder de naam ‘Mazda Toyota Manufacturing U.S.A., Inc. (MTMUS) voor de productie van voertuigen, in Huntsville, Alabama, vanaf 2021. De nieuwe fabriek zal een capaciteit krijgen voor de fabricage van 150.000 exemplaren van een nieuwe Mazda crossover voor de Noord-Amerikaanse markt en voor […]
Mazda start productie eerste EV: MX-30
Mazda is begonnen met de productie van de geheel nieuwe Mazda MX-30, de eerste in serie geproduceerde volledig elektrische auto van het bedrijf, in de Ujina-fabriek nr. 1 in Hiroshima, Japan. De MX-30, een stijlvolle en veelzijdige crossover, is gemaakt als reactie op de steeds grotere vraag naar elektrische voertuigen in het milieubewuste Europa. De nieuwe […]
Mazda 100 jaar: voorliefde voor Epic Drives
In een eeuw geschiedenis, waarin Mazda zich heeft ontwikkeld van een fabrikant van kurkproducten tot een succesvolle, onafhankelijke en wereldwijd actieve autoproducent, stond technische innovatie vanaf het prille begin van de onderneming centraal. En Mazda is nooit bang geweest om de mogelijkheden van die techniek aan het publiek te demonstreren en de producten op de […]