Met Droppit introduceert SEAT een app die het mogelijk maakt om boodschappen te bestellen en te laten afleveren in de auto. De app maakt deel uit van een project dat start met een pilotfase van zes maanden op twee parkeerlocaties. De virtuele supermarkt Deliberry en koeriersbedrijf Glovo zijn daarbij de partners.
Droppit is er voor iOS en Android en is door SEAT ontwikkeld in samenwerking met Saba, een ontwikkelaar van oplossingen voor stedelijke mobiliteit en parkeermanagement. In de eerste fase van het project kunnen SEAT-rijders boodschappen van Deliberry laten afleveren in hun auto. Glovo kan worden ingezet om pakketjes in de auto op een Saba-parkeerterrein te laten afleveren. Dit werkt heel simpel: de klant laat zijn auto en de sleutels achter op een Saba-locatie. Medewerkers van Saba begeleiden de koerier naar de juiste auto en zien toe op de aflevering van de boodschappen. Het proces om toegang tot de auto te krijgen, wordt in de toekomst verder versimpeld. Bijvoorbeeld door vingerafdrukherkenning via de app.
SEAT: praktische digitalisering
SEAT zet fors in op digitalisering en zoekt daarbij altijd naar voordelen voor de klant. De innovatieve app Droppit is een perfect voorbeeld: het is persoonlijk en praktisch en daarmee een waardevolle aanvulling van het dienstenpakket. Het Droppit-project onderstreept bovendien het grote potentieel van de samenwerking met de Saba carparks.
SEAT en Saba
SEAT en Saba carparks werken sinds mei 2017 samen om nieuwe diensten aan te bieden binnen het mobiele ecosysteem. SEAT en Saba bundelen hun krachten in het kader van Droppit én op andere fronten. Zo werken ze aan een reserverings- en betalingssysteem voor parkeren via een app en aan Parkfinder 2.0. Deze dienst geeft in real time informatie over beschikbare parkeerplaatsen en adviseert deze op basis van individuele behoeften van klanten.