Volvo Cars rapporteert recordverkopen in 2017. De wereldwijde verkoop steeg met 7,0 procent in vergelijking met 2016 tot 571.577 auto’s. Groei was zichtbaar in alle regio’s. De verkoop van de nieuwe Volvo XC60 en de totale 90-serie waren de belangrijkste modellen, die het effect benadrukken van het in eigen huis ontwikkelde modulaire platform SPA (Scalable Product Architecture).
Related Articles
Volvo Cars start Europese productie Lynk & Co in België
Volvo Cars gaat in de Belgische fabriek in Gent auto’s produceren voor het nieuwe automerk Lynk & Co. Deze aankondiging onderstreept de samenwerking tussen beide bedrijven. Volvo Cars heeft sinds vorig jaar een aandeel van dertig procent in Lynk & Co, dat in 2015 door Volvo-eigenaar Zhejiang Geely Holding als volumemerk werd opgericht. Door productiecapaciteit […]
Volvo XC90 D4 zuinigste in zijn klasse
Volvo maakt de nog ontbrekende gegevens van de Volvo XC90 met D4 dieselmotor bekend. De krachtige Drive-E 2,0-liter viercilinder is in eigen huis ontwikkeld en zet de maatstaf op het gebied van prestaties en CO2-uitstoot. Mede dankzij het opmerkelijk lage voertuiggewicht is de Volvo XC90 D4 de zuinigste dieselversie in zijn klasse. De Volvo XC90 […]
Volvo toont nieuwe S90 premium sedan aan het grote publiek in Detroit
Volvo Cars lanceert tijdens de North American International Auto Show (NAIAS, 11 t/m 24 januari 2016) in Detroit zijn nieuwe premium sedan, de Volvo S90. Hiermee onderstreept de Zweedse autofabrikant zijn langetermijncommitment aan de Amerikaanse markt en zijn vertrouwen in aanhoudende omzetgroei voor 2016. Aan het roer in “the Americas” staat de Nederlandse Lex Kerssemakers. […]