De Hyundai IONIQ is de eerste auto ter wereld die leverbaar is met keus uit drie verschillende aandrijflijnen. Na de IONIQ Hybrid en de volledig elektrisch aangedreven IONIQ Electric introduceert Hyundai nu de IONIQ Plug-in Hybrid.
63 kilometer geheel elektrisch rijden
Net als de Hyundai IONIQ Hybrid krijgt ook de IONIQ Plug-in Hybrid een 1.6-liter Kappa GDi-benzinemotor met 77,2 kW (105 pk) en 147 Nm koppel en een zestraps DCT-automaat met dubbele koppeling. Hyundai combineert de benzinemotor – met zijn toonaangevende thermische efficiëntie van 40 procent – aan een elektromotor met 45 kW (61 pk). Dankzij een 8,9 kWh lithium-ion-polymeerbatterij kan de Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid tot 63 kilometer ver elektrisch rijden. Dat resulteert in een CO2-emissie van slechts 26 g/km en een extreem laag gemiddeld brandstofverbruik van 1,1 l/100 km (NEDC).
Blauwe details
De Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid is net als de IONIQ Hybrid herkenbaar aan blauwe exterieurdetails. De elektrisch aangedreven variant heeft koperkleurige accenten, als knipoog naar de gebruikelijke koperen elektriciteitsdraden. Specifieke 16-inch lichtmetalen velgen en LED-koplampen zijn andere details van de Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid. De prijzen maakt Hyundai in een later stadium bekend.