Lexus schuift aan bij het chique ‘The White Dinner’ in The Harbour Club Amsterdam en neemt mee de uiterst exclusieve nieuwe Lexus LC 500h Launch Edition. Lexus vervaardigt hiervan niet meer dan 50 exemplaren wereldwijd. Slechts één exemplaar is bestemd voor Nederland.
Het enige exemplaar van de Lexus LC 500h Launch Edition dat naar Nederland komt, vormt in figuurlijke zin het grand dessert van het ‘The White Dinner’. Dat vindt dit jaar plaats op 30 maart en is een initiatief van Friends of the Brands. Dit bureau verbindt merken met influencers die actief zijn op social media en veel volgers hebben. Tijdens ‘The White Dinner’ maken vrouwelijke influencers onder wie Angela Groothuizen, Anna Nooshin, Victoria Koblenko en Quinty Trustfull in een stijlvolle ambiance kennis met luxe merken waaronder Lexus. Zij zijn de eersten in Nederland die de LC 500h Launch Edition te zien krijgen.
Craftsmanship
Lexus’ onderscheidende hybride coupé in het topsegment volgt de dresscode van het ‘The White Dinner’ en is uitgevoerd in de kleur F White metallic. Het luxe, deels met de hand vervaardigde interieur kent een opvallende oranje/blauwe-kleurstelling. Het is het werk van Lexus’ Takumi en hun befaamde Craftsmanship. Deze ambachtslieden beschikken over een enorme drive voor verfijning en detaillering.
Sensationeel design
De LC 500h met hybride-aandrijflijn is Lexus’ nieuwe aanwinst in de topklasse van coupés. Het design mag op zijn zachtst gezegd sensationeel genoemd worden. De topcoupé is uitgerust met achterwielaandrijving en een Multi Stage Hybrid System – een geavanceerde transmissie die het gevoel geeft van een 10-trapsautomaat. De LC 500h beschikt over een 3,5-liter V6-benzinemotor, een krachtige elektromotor en een lithium-ion-accu. Het systeem levert een gecombineerd vermogen van 264 kW/359 pk.
De Lexus LC 500h is vanaf augustus 2017 leverbaar.