Na de lancering van de nieuwe BMW 5 Serie op 13 oktober staat het model volop in de belangstelling. Om die aandacht vast te houden én te beantwoorden tot de showroomintroductie op 11 februari 2017, ontwikkelde BMW Nederland een innovatieve introductiecampagne.
Op 8 november jl. ging namelijk de eerste van elf internetuitzendingen van start waarin de nieuwe BMW 5 Serie is onthuld. Onder leiding van Product Genius Bas de Ruijter en presentatrice Laurien Verstraten worden de kijkers een half uur lang getrakteerd op een Online Preview van de belangrijkste innovaties en het ontwerp van de auto. Tijdens alle Online Previews is er tevens de mogelijkheid om via een chatvenster live vragen te stellen aan een panel van Product Geniussen. De meest gestelde vragen worden aan het presentatie-duo doorgegeven en komen in de uitzending terecht.
Inspelen op veranderende klantbehoefte.
“Mede gedreven door online zien we een sterk veranderende klantbehoefte in de oriëntatiefase”, vertelt Peter Haug, Directeur Marketing. “De fase tussen de aankondiging van een nieuw model BMW en de daadwerkelijke introductie daarvan bij de BMW dealer wordt steeds langer, terwijl de geïnteresseerde consument juist éérder volledige informatie verwacht. We organiseren daarom al jaren belangrijke, maar lastig schaalbare offline events, zoals previews in closed rooms op diverse locaties en andere evenementen. Met de BMW Online Preview voor de nieuwe
BMW 5 Serie komen we de klanten en hun veranderende verwachtingen tegemoet.”
Opvallend waren de overwegend zeer positieve reacties op de eerste zeven Online Previews, waarvoor zich al zich ruim 1700 geïnteresseerden registreerden.
De kijkers waarderen de unieke aanpak om een nieuw model te presenteren en het feit dat ze via live chat direct de meest prangende vragen kunnen stellen. Sommigen verklaarden na afloop te twijfelen aan een eerder besluit om een concurrerend model te kopen.
Senior Online Marketeer Jorne Goosen geeft aan dat online video’s in het oriëntatieproces naar een nieuwe auto heel belangrijk zijn. Dit maakt voor BMW de Online Preview tot een ultiem marketinginstrument. Jeroen Keler, Manager CRM vult aan: “Met de Online Preview weten we een brug te slaan tussen de marketingcompetenties van Online en CRM, om zo een uniforme klantbeleving te realiseren.”