De nieuwe Opel Astra krijgt ook een carrière in Australië en Nieuw-Zeeland. De Europese ‘Auto van het Jaar 2016’ verschijnt daar in december als Holden Astra in de showrooms. De Astra is de nieuwste aanvulling van de line-up van Holden die ontwikkeld is door het International Technical Development Center van General Motors in het Duitse Rüsselsheim. De Insignia VXR, de Cascada en de Astra VXR gingen de nieuwe Astra in de afgelopen twee jaar al voor.
De Opel Astra wint in Europa steeds meer klanten sinds de introductie in 2015. De bestverkochte auto uit Rüsselsheim is tot nu toe al meer dan 275.000 keer besteld. Daarbij is de Astra ook nog de Europese ‘Auto van het Jaar 2016’. De award bij die titel is uitgereikt tijdens de Autosalon van Genève in maart 2016.
Krachtige lichtgewichtmotoren
Australische klanten houden van performance. Holden biedt voor de Astra daarom keuze uit twee krachtige, lichtgewicht turbobenzinemotoren. De eerste Holden Astra die van de productielijn in Gliwice (Polen) rolde, was uitgerust met een moderne en efficiënte 1.4 Turbo-benzinemotor met 110 kW (150 pk) vermogen. Klanten die van nog sportiever rijden houden, kunnen kiezen voor de krachtigere 1.6 Direct Injection Turbo-benzinemotor met 147 kW ( 200 pk) vermogen en 300 Nm trekkracht. Beide motoren zijn leverbaar in combinatie met een handgeschakelde zesversnellingsbak of een zestrapsautomaat.
De Holden Astra is – net als de Opel Astra in Europa – in Australië en Nieuw-Zeeland leverbaar met diverse hightech systemen, onder meer adaptieve IntelliLux LED®- matrixkoplampen, een state-of-the-art infotainmentsysteem, Forward Collision Alert, Lane Keep Assist en Automatic Emergency Braking.
“We hebben tijdens de ontwikkeling van de nieuwe Astra nauw samengewerkt met onze Australische collega’s, om ervoor te zorgen dat hij ook uitstekend presteert in Australië en Nieuw-Zeeland”, zegt Peter Christian Küspert, Opel/Vauxhall Vice President Sales & Aftersales. “We hebben er het volste vertrouwen in dat de Holden Astra klanten zal aanspreken met zijn stijlvolle design, hightech toepassingen en krachtige prestaties”, aldus Küspert.
Het optimisme van Küspert wordt gevoed door het succes van een andere in Rüsselsheim ontwikkelde auto: de Buick Cascada – de eerste cabriolet in het merkportfolio in 25 jaar. Deze vierseizoenencabriolet trekt met succes nieuwe Noord-Amerikaanse klanten naar het merk, met meer dan zestig procent klanten die voorheen een ander merk reden.