Het gaat goed met Kia op de Nederlandse markt. Over de eerste acht maanden van dit jaar staat Kia op een zesde positie met een marktaandeel van ruim 5%. Kia is daarmee het bestverkopende Aziatische merk in Nederland en pakt nu vooral door op de zakelijke markt. Mede daarom breidt Kia Motors Nederland de afdeling Fleetsales & Leasing uit met twee nieuwe accountmanagers.
De zakelijke markt biedt volop kansen voor Kia en met de recente introducties van de zakelijk interessante Kia Niro Hybrid, Optima Sportswagon en Optima Plug-in Hybrid , komt het merk steeds meer in beeld bij de fleet- en leasemarkt. Met het oog op de nieuwe belastingregels in 2017 gaat er volgens directeur Léan Verstoep van Kia Motors Nederland veel veranderen: “Autokopers kiezen straks meer met het hart in plaats van de portemonnee. Dit in combinatie met een sterk ‘zakelijk’ productoffensief zorgt er voor dat Kia de aankomende jaren in de zakelijke markt grote stappen kan maken. Samen met onze dealerbedrijven maken wij ons nu sterk om de zakelijke markt nog beter te bedienen”.
Versterking team Fleetsales & Leasing
Om de groei in de zakelijke markt in goede banen te leiden zijn onlangs Michiel van Amelsfort (42) en Mitch van Dalfsen (31) in dienst getreden als Accountmanager Fleetsales & Leasing. Samen zullen zij zorgdragen voor het beheer en uitbouwen van grootzakelijke relaties en het ondersteunen van de Kia-dealers bij de bewerking van de lokale zakelijke markt.
Ook groeien in Europa
De verkoopgroei op de Nederlandse zakelijke markt draagt bij aan het verkoopsucces in Europa, waar Kia de afgelopen zeven jaar met 60% groeide. Dit jaar voorziet Kia een Europese verkoopgroei van 12% ten opzichte van vorig jaar, zodat de teller zal uitkomen op zo’n 430.000 units, tegen 384.000 exemplaren in 2015. Kia wil in Europa doorgroeien naar 500.000 auto’s in 2018, wat zich vertaalt naar 30.000 auto’s in Nederland.