Hyundai laat geïnteresseerdentot en met 24 september op een bijzondere manier kennismaken met de nieuwe Hyundai IONIQ. Speciaal ter gelegenheid van de lancering van de Hyundai IONIQ op de Nederlandse markt, plaatst Hyundai een bijzondere tijdelijke showroom op het gras van het ArenaPark in Amsterdam. Bezoekers kunnen daar elke dag van 10.00 uur ’s ochtends tot 17.00 uur ’s avonds kennismaken met de nieuwste volledig elektrische en hybrideauto van Hyundai.
Er worden die week diverse activiteiten houden rondom de Hyundai IONIQ. Hoogtepunten zijn onder meer de aankomst van de Hyundai IONIQ Train op woensdag 21 september. Op die dag halen de eerste klanten en dealers hun Hyundai IONIQ op in de Rotterdamse haven en rijden vervolgens in een grote lange optocht naar de Hyundai IONIQ Pop-up Store in Amsterdam.
De speciaal voor de IONIQ ontworpen Pop-up Store heeft de vorm een gigantische letter Q. In het hedendaagse gebouw legt Hyundai een onderhoudend verband tussen technologie en informatie over de IONIQ. Dat gebeurt met behulp van een speciaal voor de gelegenheid ontwikkelde app, waarmee de bezoeker elk detail van de auto kan bekijken. Er is een virtual reality 360° video beschikbaar. Natuurlijk worden ook de IONIQ Hybrid en Electric én een speciaal uitgelichte krachtbron getoond.
Een ander hoogtepunt is de digitale wishing wall, die het voor bezoekers mogelijk maakt hun wensen voor de toekomst uit te spreken en deze vervolgens te delen met hun vrienden op de sociale netwerken.
De gloednieuwe Hyundai IONIQ is de eerste auto ter wereld die beschikbaar is met keuze uit drie aandrijfsystemen: hybride, volledig elektrisch en plug-in hybride (in 2017). Daarmee biedt de Hyundai IONIQ de oplossing voor elke mobiliteitsvraag.
Vanaf 24 september 2016 staat de Hyundai IONIQ bij de Nederlandse Hyundai-dealer als hybride (met een 1.6 benzinemotor van 77,2 kW (105 pk) en een 31,9 kW (43,5 pk) sterke elektromotor). Het gecombineerd vermogen is 103,5 kW (141 pk). Een maand later volgt de volledig elektrisch aangedreven versie IONIQ Electric met 88,2 kW (120 pk). De Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid verschijnt in 2017 op de Nederlandse markt.
De gloednieuwe Hyundai IONIQ vormt een belangrijke mijlpaal in de duurzame strategie van Hyundai, waarbij de focus ligt op het bedenken én produceren van nieuwe innovatieve technieken waar iedereen van kan profiteren. De Hyundai IONIQ is er voor klanten die zoeken naar een auto met een lage of zelfs géén uitstoot. Afhankelijk van de keuze voor de aandrijflijn past de Hyundai IONIQ bij de wensen van elke automobilist, bij elk rijgedrag en bij elke keuze.
Hyundai maakt met de IONIQ elektrisch rijden bereikbaar en betaalbaar. De zeer scherpe vanafprijs voor de hybrideversie bedraagt € 21.995,-. De Comfort-uitvoering is er voor € 25.495,- en daarboven heeft Hyundai een volgepakte First Edition voor € 27.995,-. Hyundai heeft in deze prijzen de introductiebonus van € 1.500,- verwerkt. Deze bonus is bedoeld om de introductie van de Hyundai IONIQ een geweldige impuls te geven en is geldig voor geheel 2016.
De nieuwe Hyundai IONIQ Electric geeft met een prijs van € 33.995,- nadrukkelijk zijn visitekaartje af. Deze volledige elektrische auto wordt bovendien geleverd mét servicepakket (oplaadpunt, E-roamingkaart, laadkabel, garantie, installatie én onderhoudspakket) ter waarde van € 2.500,-. Aangezien de Hyundai IONIQ Electric alleen als Comfort of als zeer luxe Premium-uitvoering (€ 37.495,-) wordt geleverd, betekent dit dat de volledige elektrische Hyundai IONIQ altijd zeer rijk is uitgerust. Andere voordelen: een actieradius van 280 kilometer volgens NEDC-norm én slechts 4 procent bijtelling voor de zakelijk rijder.