Kia heeft in de eerste acht maanden van 2016 in totaal 13.029 nieuwe auto’s geregistreerd. Hiermee is Kia het populairste Aziatische automerk van Nederland en bezet het Koreaanse merk ook de zesde positie in de algemene verkoopstatistieken, zo blijkt uit officiële cijfers van het RDC.
Afgelopen maand verkocht Kia 1.547 auto’s: een toename van 22 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het marktaandeel van Kia kwam in augustus uit op 5,7 procent tegen 4,1 procent in augustus 2015.
“Wij zijn erg tevreden met het resultaat tot nu toe”, aldus Sjoerd Knipping, Director Sales. “Naast de Picanto heeft de succesvolle introductie van de nieuwe Kia Sportage hier zeker aan bijgedragen. Dat, in combinatie met ruim 800 orders voor de nieuwe Kia Niro en de komst van de Optima PHEV en Sportswagon, geeft ons het vertrouwen om over heel 2016 het best verkochte Aziatische automerk in Nederland te blijven.”
Van de nieuwe generatie Sportage zijn er inmiddels 2.517 exemplaren afgeleverd sinds het begin van dit jaar. In de eerste acht maanden van 2015 waren dat 1.551 exemplaren, een toename van 62 procent. “De groei van het Sportage volume samen met de komst van eerder genoemde nieuwe modellen zorgen niet alleen voor een stijgende lijn in de verkoopcijfers maar ook voor een verbeterd verdienmodel voor onze Kia-dealers, die een cruciale rol vervullen in het toenemende succes van Kia in Nederland, door de uitbreiding in het modelgamma”.