Bij het horen van de naam Volvo V90 denkt de liefhebber al snel aan de oude V90, die in 1997 en 1998 door het Zweedse concert werd uitgebracht. Het is een raadsel waarom Volvoo zo snel met de opvolger van de 960 Estate stopte. Het leek lange tijd alsof Volvo de V70 groot genoeg vond, maar daarvan is met nu terug aan het komen. De Volvo V90 is terug!
Samen met de Volvo S90 en de XC90 is een van de meest veilige automerken terug in het hogere segment. Zoals we van Volvo gewend zijn staat veiligheid naast degisn en techniek bovenaan. De Volvo V90 daarom is niet alleen voorzien van baanbrekende, semi-autonome Pilot Assist technologie, het is ook standaard uitgerust met het meest geavanceerde veiligheidspakket op de wereldwijde automarkt, inclusief Animal Detection en Run-off road mitigation. De toonaangevende connectiviteit is mede te danken aan naadloze smartphone-integratie via Apple CarPlay.
De V90 heeft 410 pk ter beschikking, die uit een stoere T8 Twin Engine wordt geperst. Daarbij kan je met de V90 een afstand van circa 50 kilometer geheel elektrisch en emissievrij overbruggen. Daarmee kan je de V90 wellicht het beste vergelijken met topvoetballer Zlatan Ibrahimović, die met zijn elegante manier een kracht uit zijn lijf weet te persen die te vergelijken is met die andere stoere Zweed.
Niet voor niets schittert Zlatan Ibrahimović dan ook in de nieuwe reclamespot van Volvo, waarin de autofabrikant de V90 aan de man wil brengen. Een knap staaltje robuuste techniek voor slechts € 45.995. En dat terwijl de auto slechts 15% bijtelling heeft. Leuk detail: De V90 heeft een eigen spotify account geintegreerd zitten in het dashboard, wat De Volvo V90 nog net dat stapje extra geeft.
Dit artikel is gesponsord door Volvo, die verder geen redactionele invloed heeft uitgeoefend.