Het is zover: de nieuwe Peugeot 3008 is onthuld! Deze auto, waar door velen naar is uitgekeken, is een SUV uit het C-segment, een categorie auto’s waarvan de verkopen wereldwijd sterk toenemen. Veeleisende klanten die op zoek zijn naar een onderscheidende auto en nieuwe rijervaringen, zullen de sterke punten van deze auto zeker waarderen. Met de spectaculaire Peugeot i-Cockpit® van de nieuwste generatie, het bijzonder geïnspireerde design, het efficiënte ontwerp en de hightech uitrusting heeft de nieuwe Peugeot 3008 de ambitie om direct een belangrijke speler op de SUV-markt te worden. Met dit model lanceert Peugeot een nieuw SUV-gamma waarvan het wereldwijd het embleem zal zijn. Voordat het model wereldwijd wordt geïntroduceerd op de markt, zal de nieuwe Peugeot 3008 aan het publiek worden gepresenteerd op de komende Mondial de l’Automobile van Parijs waar hij de ster zal zijn op de stand van het merk.
De nieuwe PEUGEOT 3008, een auto uit het C SUV-segment
De laatste jaren neemt de verkoop van SUV’s in elk segment sterk toe. Sinds 2009, het introductiejaar van de eerste generatie van de Peugeot 3008, zijn in Europa de verkopen in het C SUV-segment, het belangrijkste en meest diverse segment, met een factor 2,5 vermenigvuldigd. Momenteel is een op de tien van alle verkochte auto’s in Europa een SUV uit het C-segment.
De SUV is het toonbeeld van een moderne auto; hij is representatief en hightech, roept emoties op en biedt veel rijplezier. Bovendien geeft de SUV een imagoboost aan zijn bestuurder en sluit hij perfect aan op de tijdgeest. Met dit type auto laat de eigenaar niet alleen zijn persoonlijkheid zien Met een SUV geeft de eigenaar ook aan een avontuurlijk karakter te hebben en nieuwe ervaringen te willen beleven, al zullen weinig SUV’s daadwerkelijk buiten de gebaande wegen worden ingezet.
Een bestuurder heeft tegenwoordig hoge verwachtingen van zijn auto. Hij moet nieuwe rijervaringen bieden. De tijd die in de auto wordt doorgebracht, die nu nog vaak als verloren wordt beschouwd, moet er een worden van nieuwe ervaringen en emoties, en van het delen ervan. De interactie met de auto moet intuïtief en zintuiglijk zijn, alsof de auto de wensen van de inzittenden begrijpt en zich hieraan aanpast. En de auto moet een gezellig, personaliseerbaar interieur bieden dat even rustgevend is als de woonkamer thuis. Welke auto voldoet het beste aan deze verwachtingen? De SUV (Sport Utility Vehicle), waarvan het concept is uitgegroeid tot een “way of life”.
Alle fabrikanten zijn zich hiervan bewust en het aanbod op de wereldmarkt is momenteel gigantisch groot. Daar lag voor Peugeot de grote uitdaging om zich te onderscheiden: een auto ontwerpen die niet alleen alle kenmerken van dit segment bezit, maar die bovenal deze kenmerken op een ongekend evenwichtige, moderne, pure en intelligente manier weet te combineren.
Met de nieuwe Peugeot 3008 streeft het merk ernaar zich een sterke positie te verwerven in het C SUV-segment met een bijzonder aantrekkelijke auto die de knowhow van het merk weerspiegelt en die aansluit op de hogere positionering van Peugeot. En deze hogere positionering komt als eerste tot uiting in de nieuwe Peugeot i-Cockpit®.
Een indrukwekkend interieur
Plaatsnemen in de nieuwe Peugeot 3008 is binnentreden in een nieuwe, verrassende, originele en kwalitatief hoogwaardige wereld. Het spectaculaire, bijna futuristische dashboard is het eerste dat opvalt. Dit evenwichtige, hightech geheel is de nieuwste versie van de Peugeot i-Cockpit®, een vernieuwend en baanbrekend concept voor een auto-interieur. In deze hightech setting staan het rijplezier en de concentratie van de bestuurder centraal.
Het stuurwiel is nog compacter geworden en heeft nu twee afgevlakte kanten voor een betere grip, een nog beter zicht en meer beenruimte voor de bestuurder. De zorg die is besteed aan de materiaalkeuze en de details – nerflederen bekleding vanaf het tweede uitrustingsniveau, verchroomde inzetstukken, glanzend zwarte afwerking – geven het stuurwiel een hoogwaardige en bijzonder aantrekkelijke uitstraling.
Het grote 8 inch touchscreen is als een tablet in het midden van het dashboard geplaatst. Dankzij de capacitieve technologie reageert het scherm sneller en is het praktischer in het gebruik. Het wordt vergezeld van zes bijzonder elegante pianotoetsen – de “toggle switches” – voor een directe en permanente toegang tot de belangrijkste comfortfuncties: radio, airconditioning, navigatie, autoparameters, telefoon en mobiele apps.
Het head-up instrumentenpaneel bestaat standaard uit een digitaal HD-scherm van 12,3 inch met een futuristische lay-out. Dit instrumentenpaneel is volledig te configureren en te personaliseren en geeft alle door de bestuurder gewenste informatie in zijn gezichtsveld weer. Er zijn vijf verschillende weergavemodi, die via een rolknop op het stuurwiel kunnen worden geselecteerd, zodat de bestuurder het instrumentenpaneel volledig naar zijn eigen smaak kan inrichten. In de “Persoonlijke modus”, die via het touchscreen kan worden geconfigureerd, kan de bestuurder uit een groot aantal gegevens kiezen: navigatie-aanwijzingen, rijhulpsystemen, parameters van de motor, boordcomputer, rijgegevens enz. Het uiterlijk van elke configuratie wordt gekenmerkt door animaties en overgangen die een lust voor het oog zijn.
Maar deze nieuwe versie van de Peugeot i-Cockpit® biedt nog meer. Omdat voor Peugeot emotie zo belangrijk is, gaat deze cockpit op zintuiglijk gebied nog verder. Zo kunnen, door het indrukken van een specifieke toets naast de toggle switches, de rijsensaties van de nieuwe Peugeot 3008 nog verder worden versterkt dankzij de i-Cockpit® Amplify. Hiermee worden bijna alle zintuigen onmiddellijk geprikkeld:
- Het zicht, door te spelen met de lichtsterkte van de sfeerverlichting en de kleur van de schermen;
- Het gehoor, met de instellingen van de geluidssfeer;
- Het gevoel, met de meerkeuzemassagefunctie van de stoelen (tot wel vijf programma’s);
- De reuk, dankzij de parfumeur
Bovendien kunnen, net als bij de Peugeot 308, het zicht, het gevoel en het gehoor op een speciale, verrassende manier worden geprikkeld met het Driver Sport Pack.
De bestuurder ontbreekt het dus niet aan sensaties om achter het stuurwiel nog meer emoties te ervaren. De inzittenden kunnen uit twee ambiances kiezen: een ambiance “Boost” voor een dynamische rijstijl, en een ambiance “Relax” voor een rustigere rijstijl. Deze twee modi zijn volledig te personaliseren en versterken het rijplezier van bestuurder en passagiers door een werkelijk unieke ervaring te bieden.
Het fraaie interieur draagt in belangrijke mate bij aan het hoogwaardige kwaliteitsgevoel en de moderne uitstraling van het passagierscompartiment en versterkt zo deze ervaring nog verder. De gekozen materialen zijn gedurfd uitgevoerd en van hoge kwaliteit: leder, vele gematteerd verchroomde accenten, panelen in carbonlook of die met stof zijn bekleed enz. De portierpanelen, het dak, de voorruitstijlen en zelfs delen die bij auto’s zelden met stof worden bekleed, zoals het dashboardpaneel, zijn uitgevoerd in een stoffen bekleding met “home design”-uitstraling voor een moderne en gezellige sfeer.
Een geïnspireerd exterieurdesign
Het interieurdesign van de nieuwe Peugeot 3008 is uniek. De geslaagde lijnvoering en de kwaliteit van het ontwerp geven het geheel een geraffineerd uiterlijk en de toegepaste technologie schept hoge verwachtingen.
De buitenzijde doet hiervoor niet onder. De nieuwe Peugeot 3008 maakt direct indruk en valt op met zijn stoere uitstraling. Er kan geen twijfel over bestaan: dit is een echte SUV. De nieuwe Peugeot 3008 heeft namelijk alle kenmerken van dit type auto:
- Een door verticale lijnen gedomineerde voorzijde,
- Een lange en horizontaal geplaatste motorkap,
- Een hoge taillelijn,
- Brede beschermstrips (onderzijde van de bumpers, wielkasten, onderste deel van de portieren),
- Grote wielen,
- Een grote bodemvrijheid,
- Aerodynamische dakrails.
Maar de nieuwe Peugeot 3008 beschikt niet alleen over de kenmerken van een SUV. Hij voegt er gevoel en emotie aan toe, op een uiterst homogene manier. Want wat de auto bovenal uitstraalt is harmonie, evenwicht in proporties en een juiste mixture van lijnen. Een geïnspireerd ontwerp van onze bijzonder creatieve designers.
De verticale voorzijde is bijzonder krachtig, met een bijna dierlijke agressie. De lijnen zijn puur en strak. De brede grille met verchroomde facetten maakt indruk. De fraai geproportioneerde Leeuw is centraal in de grille geplaatst en komt niet overdreven of schreeuwerig over. Dankzij de slank gevormde halogeenkoplampen is de katachtige blik bijzonder doordringend. Bij uitvoeringen met de optionele Full LED-koplampen is deze blik zelfs scherp te noemen. De vele luchtinlaten zijn ruim gedimensioneerd. Deze expressieve voorzijde weerspiegelt de zelfverzekerdheid van de eigenaar en de trots om het logo van het merk te dragen. Een echte Peugeot!
De vouwen in de lange en horizontaal geplaatste motorkap geven het geheel een robuuste uitstraling. De meer rechtop geplaatste voorruit is achter de vooras geplaatst. Aan de zijkanten zijn verchroomde sierstrips aangebracht, in het verlengde van de koplampen. Dit kenmerkende element aan de zijkant is een subtiele verwijzing naar de concept car Peugeot HX1 en geeft de auto een dynamischer profiel, voor een nog representatievere en modernere uitstraling.
De taillelijn is hoger en de verhouding tussen het oppervlak van het plaatwerk en dat van de ruiten is sterk toegenomen. Toch zijn de lijnen elegant en vloeiend en heeft de auto een slank profiel. De bovenste lijn van het voorscherm loopt door in een vouw waarin de portierhandgrepen zijn geïntegreerd en die de auto een gestrekte, pure en fraaie lijn geeft. De verhoudingen van deze bijzonder fraai getekende auto geven hem een minder massief en hoog voorkomen dan de meeste van zijn concurrenten. Hoe hebben de designers van Style Peugeot dit huzarenstukje weten te realiseren? Gedeeltelijk door de auto te voorzien van een glanzend zwart dak (optioneel vanaf het tweede uitrustingsniveau) dat wordt geaccentueerd door een standaard geleverde verchroomde sierlijst die tot aan de achterspoiler doorloopt. Dit “Black Diamond”-dak is een belangrijk stijlelement in het ontwerp van de auto, dat het karakter, de dynamiek, de moderniteit en de kwaliteitsindruk van de auto verder versterkt.
De beschermstrips rondom, de grote wielen, de dakrelingen: het vormt allemaal een evenwichtige combinatie van karakter en raffinement. Er is alles aan gedaan om het geheel een bijzonder moderne en zelfs futuristische uitstraling te geven zonder te vervallen in pompeuze en barokke vormen.
De achterzijde is even verrassend puur en modern vormgegeven. Onder de schuin geplaatste achterruit bevindt zich een horizontale, glanzend zwarte sierlijst met opaalachtige led-achterlichten. Ze zijn voorzien van de drie klauwen die een Peugeot zowel overdag als ’s nachts direct herkenbaar maken.
Onder welke hoek de nieuwe Peugeot 3008 ook wordt bekeken, het hoge kwaliteitsniveau en de fraaie afwerking vallen direct op. Een groot aantal aspecten draagt bij aan deze totaalindruk: de juiste passing, de fraaie, rondom aangebrachte chroomaccenten, de tweekleurige carrosserie enz. Alles is mooi, weldoordacht en smaakvol. Met deze look is de nieuwe 3008 de meest trendy SUV op de markt.
Een enthousiasmerende rijervaring…
Op het gebied van rijplezier heeft het merk met de Leeuw een naam hoog te houden. Onze ingenieurs die verantwoordelijk zijn voor de onderstelafstemming, verstaan de kunst om telkens opnieuw auto’s af te leveren die bijzonder prettig rijden, ongeacht hun afmetingen. Bij een SUV is dat een extra lastige klus: een grotere bodemvrijheid, een hoge zitpositie, een hoger zwaartepunt… In deze categorie auto’s gaat het design vaak ten koste van het rijplezier.
Maar al bij de eerste meters weet de nieuwe Peugeot 3008 te overtuigen. Het onberispelijke rijgedrag, de nauwkeurige besturing, de wegligging, het gevoel van dynamiek en veiligheid: alles valt op een natuurlijke wijze op zijn plaats. Als bij toverslag? Absoluut niet. Het is het resultaat van onze inspanningen, onze jarenlange ervaring en de nieuwste, meest efficiënte technologieën.
Dankzij het nieuwe EMP2-platform en zijn bewezen rijkwaliteiten biedt de nieuwe Peugeot 3008 een voor een SUV uit het C-segment unieke balans tussen comfort en wegligging. De afstemming van de wielophanging is aan elke motoruitvoering aangepast zodat de wegligging de reputatie van het merk alle eer aan doet. Ten slotte draagt het platform bij aan een lager gewicht wat gunstig is voor zowel het brandstofverbruik, de passieve veiligheid als de prestaties.
De nieuwe Peugeot 3008 is een echte SUV, maar bovenal een Peugeot! En net als elke echte SUV kan hij ook buiten de gebaande wegen uit de voeten, met name dankzij de Advanced Grip Control.
Dit systeem, dat voor meer grip zorgt, bestaat uit de volgende elementen:
- een geoptimaliseerde antispinregeling met vijf standen (Normaal, Sneeuw, Modder, Zand, ESP OFF) die via een draaiknop op de middenconsole wordt bediend;
- speciale 18 inch M+S-banden (Mud & Snow);
- Hill Assist Descent Control (HADC), een nieuwe functie voor het afdalen van een steile helling die het de bestuurder vergemakkelijkt de koers van de auto perfect onder controle te houden. Een innovatief systeem: het zorgt er namelijk voor dat de snelheid van de auto tijdens de afdaling bijzonder laag blijft (3 km/h), zodat ook in moeilijke omstandigheden de controle over de auto is verzekerd. Een veilig gevoel! Deze functie kan worden ingeschakeld via een specifieke drukknop op de middenconsole.
De bestuurder en passagiers kunnen optimaal van de reis genieten. Elke rit, zelfs korte en dagelijkse ritten, vormen een bron van nieuwe ontdekkingen. Deze nieuwe Peugeot nodigt uit om op reis te gaan. Een reis met alle mogelijke luxe dankzij de uitstekende geluidsisolatie en de uitgebreide comfortuitrusting die op veel punten maatgevend is voor dit segment:
- veel steun biedende voorstoelen, beide optioneel te voorzien van een pneumatisch massagesysteem met 8 drukpunten
- een groot panoramisch schuif-/kanteldak voorzien van een zonnescherm en LED-omranding
- een premium hifisysteem van FOCAL®, het beroemde Franse audiomerk
Dankzij een exclusief samenwerkingsverband met het topmerk FOCAL® kan Peugeot als eerste fabrikant ter wereld een auto af fabriek aanbieden met een optioneel hifisysteem met technologie van FOCAL®.
… verrijkt met een scala aan rijhulpsystemen…
Mede dankzij het compacte stuurwiel geniet de bestuurder met volle teugen van het rijden en kan hij, ondersteund door de vele rijhulpsystemen, optimaal profiteren van de rijcapaciteiten van zijn SUV. Deze ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) van de nieuwste generatie, die deel uitmaken van de uitgebreide veiligheidsuitrusting van de auto, beperken de risico’s onderweg:
- Active Safety Brake en Distance Alert
- Active Lane Departure Warning
- Vermoeidheidsherkenning
- Grootlichtassistent
- Verkeersbordherkenning met snelheidsadviesfunctie
- Adaptieve cruise control met stop-functie (automatische transmissie)
- Actieve dodehoekbewaking
Ook in de stad profiteert de bestuurder van hulpsystemen, zoals de VisioPark (360°-camera) of de nieuwste generatie van de Actieve parkeerhulp.
… en een permanente connectiviteit.
De nieuwe Peugeot 3008 is net als zijn bestuurder: bij de tijd. Ook achter het stuur kan de bestuurder “connected” blijven en veilig zijn smartphone gebruiken, dankzij onder andere de Mirror Screen-functie, het opladen van de smartphone via inductie (apparaten die compatibel zijn met de Qi-norm) of het Connect 3D-navigatiesysteem.
Het 3D-navigatiesysteem is zo realistisch dat bij het weergeven van gebouwen en monumenten zelfs rekening wordt gehouden met de hellingshoek van het terrein. Met de rolknop op het stuurwiel kan de kaart zelfs van het touchscreen naar het digitale instrumentenpaneel worden overgebracht, voor een nog betere leesbaarheid. Dankzij de connectiviteit van TomTom® Traffic krijgt de bestuurder in real time informatie over de situatie op de weg en beschikt hij over de volgende aanvullende informatie: lokaal weerbericht, parkeerplaatsen, tankstations enz. Optioneel kan zelfs worden gekozen voor een abonnement op de LIVE services van TomTom® zodat de bestuurder beschikt over betrouwbare, door de community doorgegeven informatie over permanente en tijdelijke flitslocaties.
Met de Mirror Screen-functie kan het scherm van de smartphone worden weergegeven op het touchscreen van de auto en kunnen zo handige apps worden gebruikt. Deze functie is compatibel met de protocollen MirrorLink (Android-smartphones), Android Auto (nog niet direct beschikbaar bij introductie) en Apple CarPlayTM (vanaf de iPhone 5). Met een druk op de knop op het stuurwiel kan de spraakherkenningsfunctie van de smartphone (S-Voice Android en Siri van Apple) worden gebruikt. Dit biedt de bestuurder, zonder de blik van de weg te wenden en in alle veiligheid, nieuwe mogelijkheden: bellen, muziek selecteren, sms-berichten laten voorlezen en opstellen, een navigatiebestemming invoeren… Permanente connectiviteit is geen toekomstmuziek meer!
En het pack Peugeot Connect biedt nu nog meer mogelijkheden dankzij nieuwe technologieën op drie gebieden: navigatie, veiligheid (Peugeot Connect SOS & Assistance) en onderhoud (services op afstand van de packs Peugeot Connect).
Al deze informatie wordt zo eenvoudig en intuïtief mogelijk aan de bestuurder aangeboden. Met de bedieningselementen van de nieuwe Peugeot 3008 kunnen alle functies probleemloos worden bediend.
Een intelligent ontwerp ten dienste van het rendement
De intelligentie van het ontwerp blijft niet beperkt tot de beste comfort- en veiligheidsuitrusting van de markt. Dat de inzittenden van de nieuwe Peugeot 3008 onvergetelijke momenten kunnen beleven, is te danken aan de veelzijdigheid van de auto. Het interieur, met zijn grote flexibiliteit en handige functionaliteit, is dan ook ontworpen om aan alle verwachtingen te voldoen en elke situatie aan te kunnen. Moeten grote voorwerpen worden vervoerd? Eenmaal neergeklapt zorgt de in twee delen (2/3 – 1/3) neerklapbare Magic Flat-achterbank voor een vlakke laadvloer. Moeten voorwerpen gescheiden van elkaar worden opgeborgen? Moet het inladen zo min mogelijk moeite kosten of moet er optimaal worden geprofiteerd van de vrije tijd? Met de originele, modulaire kofferbakbodem kan de bagageruimte moeiteloos optimaal worden ingedeeld. Bovendien is het mogelijk op de vloerplaat te gaan zitten zonder vuil te worden. Moet een bijzonder lang voorwerp worden vervoerd? Als de voorpassagiersstoel in de tafelstand is gezet, kunnen zelfs voorwerpen met een lengte van wel 3 m worden vervoerd! En de middenarmsteun achter bevat bij alle uitvoeringen een skiluik. Deze handige functionaliteit kan bovendien worden gecompleteerd met een handsfree te bedienen achterklep, die met een voetbeweging onder de achterbumper elektrisch kan worden geopend en gesloten. Kortom, dankzij het vernuft van de nieuwe Peugeot 3008 zijn alle configuraties mogelijk!
Het ontwerp van de auto is bovendien geoptimaliseerd. Met voor dit segment niet meer dan gemiddelde buitenmaten beschikt de nieuwe Peugeot 3008 over een van de ruimste interieurs.
En net als de ruimte voor de inzittenden is ook de bagageruimte sterk toegenomen vergeleken met de vorige generatie. Hij heeft een inhoud van 520 l (VDA 210-norm) en een van de laagste tildrempels van het segment.
Dit geoptimaliseerde ontwerp vertaalt zich ook in een spectaculair lager gewicht. De voordelen van het nieuwe EMP2-platform in combinatie met de in alle opzichten geoptimaliseerde verhouding tussen gewicht, afmetingen en prestaties zorgen voor een ten opzichte van zijn voorganger gemiddeld 100 kg lager gewicht. Het rijklaargewicht van de verschillende uitvoeringen van de nieuwe Peugeot 3008 begint bij 1325 kg (benzine) en 1375 kg (diesel).
Een gamma sterke en zuinige motoren!
Het geoptimaliseerde ontwerp en het lagere gewicht zijn belangrijke factoren om een lager brandstofverbruik en een lagere CO2-uitstoot te realiseren. Maar daar blijft het niet bij. Het aerodynamische design en de geoptimaliseerde buitenmaten zorgen voor een uitstekende SCx-waarde van 0,76 m2 (bij de op dit punt beste uitvoeringen). Het gebruik van 17 en 18 inch-banden met een ultralage rolweerstand (UBRR) of van 19 inch “stretched” banden (in de maat 205/55 R19) draagt ook bij aan de efficiency van de nieuwe Peugeot 3008.
En zowel de benzine- als de dieseluitvoeringen zijn in Europa voorzien van sterke en bijzonder zuinige Euro 6.1-motoren.
Zo zijn alle benzine-uitvoeringen “best in class” in hun vermogenscategorie! De 1.2 PureTech 130 -motor heeft een CO2-uitstoot van 115 g/km en de 1.6 e-THP 165 EAT6 een CO2-uitstoot van slechts 129 g/km. De klant kan kiezen uit 4 benzinemotoren:
- 2 PureTech 130 met zesversnellingsbak
- 2 PureTech 130 met EAT6 automatische versnellingsbak
- 6 e-THP 165 met EAT6 automatische versnellingsbak
Dankzij de BlueHDi-technologie van de dieselmotoren bedraagt de CO2-uitstoot niet meer dan 100 tot 121 g/km bij vermogens van 120 en 150 pk. De 1.6 en 2.0 BlueHDi-motoren behoren ook tot de beste op de markt:
- 6 BlueHDi 120 met zesversnellingsbak
- 6 BlueHDi met EAT6 automatische versnellingsbak
- 0 BlueHDi 150met zesversnellingsbak
- 0 BlueHDi 180 met EAT6 automatische versnellingsbak
Extra mobiliteit: innovatief!
De toegang tot stadscentra wordt meer en meer beperkt. Daarom heeft Peugeot ervoor gekozen innovatieve oplossingen te bieden voor de mobiliteitsvragen van vandaag. Peugeot is het enige merk dat voertuigen met twee, drie en vier wielen ontwikkelt en gebruikt de introductie van de nieuwe Peugeot 3008 om zijn klanten een nieuwe individuele mobiliteitsoplossing te bieden:
- Een opvouwbare elektrische step (e-Kick) by Micro
- Een vouwfiets met elektromotor (e-Bike) by Peugeot
Dit unieke aanbod is bestemd voor klanten die ter aanvulling op hun auto een mobiliteitsoplossing zoeken waarmee ze gemakkelijk de laatste meters tot hun eindbestemming kunnen afleggen. Het dagelijkse leven van de stadsbewoner verandert daardoor radicaal: beperkingen bestaan niet meer! Leve de vrijheid!
“Dockstations” in de bagageruimte bieden de mogelijkheid de e-Kick of de e-Bike in de bagageruimte vast te zetten en de accu’s ervan tijdens het rijden op te laden. Zo zijn ze altijd gebruiksklaar en gemakkelijk op te bergen.
Geproduceerd in Frankrijk
De nieuwe Peugeot 3008 wordt geproduceerd in het Franse Sochaux en ook de motoren worden in Frankrijk geproduceerd (in Trémery en Douvrin).
De nieuwe Peugeot 3008 wordt voor het eerst aan het grote publiek getoond op de Mondial de l’Automobile 2016 in Parijs. In oktober vindt vervolgens de internationale introductie plaats.