Hyundai heeft tijdens een feestelijke ceremonie in Frankfurt (Duitsland) aan vijf Nederlandse Hyundai-dealers de Frontier Award 2016 uitgereikt. Ook werden drie Customer Satisfaction Awards uitgereikt. Autogroep Twente, Van der Linden Groep Waddinxveen, Autobedrijf Dirk Barten, Hyundai Welling Heerlen en Hyundai Van Dalen Vlaardingen en Schiedam gingen er met de Frontier Award vandoor. De Customer Satisfaction Awards gingen naar Van der Linden Waddinxveen (Algemeen), Dirk Barten (Sales) en Auto Groep Twente (Service). In totaal werden 168 Europese Hyundai-dealers in het zonnetje gezet.
Frontier Dealers zijn simpelweg de beste Hyundai-dealers van Europa. Deze dealers voldoen aan de hoogste eisen van Hyundai en excelleren op het gebied van verkoop, klantvriendelijkheid en service. De Customer Satisfaction Award is voor dealers die uitblinken op het gebied van klantvriendelijkheid. De prijzen werden uitgereikt door Hyundai Europe President Hyung Cheong Kim en Thomas Schmid, de Chief Operating Officer.
Grote stappen voorwaarts
Hoewel alle Hyundai-dealers de laatste jaren grote stappen voorwaarts hebben gemaakt, zijn de prestaties van Hyundai Frontier Dealers Autobedrijf Dirk Barten, Van der Linden Groep Waddinxveen, Auto Groep Twente, Hyundai Welling en Hyundai Van Dalen simpelweg het best. Zij zijn niet alleen een voorbeeld voor alle dealers met hun commerciële activiteiten op het gebied van sales en after sales, maar geven ook de toon aan met investeringen in dienstverlening, opleiding en training én service.
Ook werden Customer Satisfaction Awards uitgereikt; prijzen voor dealers die uitblinken op het gebied van klantvriendelijkheid. De Van der Linden Groep is de allerbeste van Nederland op alle gebieden, de beste in sales is Autobedrijf Dirk Barten en Auto Groep Twente kreeg de award voor de beste service. Hyundai staat overigens zelf ook zeer hoog aangeschreven in Nederland, met een tweede plek achter MINI in de laatste nationale meting.