MAN

bauma 2016: maatwerk van MAN voor bouwsector

Truckfabrikant MAN zet op de bauma 2016 in München zijn expertise binnen de bouwsector aan. Specifiek focust MAN op de bouwbeurs op drie truck-innovaties voor deze industrietak: een doorontwikkeling van MAN HydroDrive, de introductie van een nieuw, nog lichter hypoïde tandemstel en een nieuw topmodel voor de bouw, de MAN TGX met D38-krachtbron.

De internationale bouwbeurs Bauma 2016 wordt tot en met 17 april gehouden in München. De stand (nr. 225) van MAN is te vinden in Hal B4.

MAN breidt mogelijkheden HydroDrive uit
MAN heeft MAN HydroDrive – een hydrostatische voorwielaandrijving met een combinatie van extra grip wanneer die gewenst is en een sterke vertraging op steile offroad hellingen – verder doorontwikkeld. Grotere velg-bandopties zijn nu mogelijk, zelfs in combinatie met sneeuwkettingen. Vanaf dit najaar wordt HydroDrive ook met een automatische transmissie leverbaar.

Nieuw licht hypoïde tandemstel
Tevens toont MAN een nieuw, lichter hypoïde tandemstel. Naast meer laadvermogen vanwege de gewichtsbesparing zorgt het tandemstel voor een lager dieselverbruik en 4 cm meer bodemspeling. Daarmee voldoet MAN nu al aan de goedkeuringseisen voor een offroadvoertuig (N3G) met een middel-tot-hoge designhoogte en met 315/80 R22,5 banden.

Vlaggenschip voor de bouw
Op de bauma debuteert verder de krachtige D38-motor in de TGX-serie van MAN, de perfecte auto voor heavy-duty tractiewerkzaamheden. Met een motorvermogen van meer dan 500 pk is de TGX voorbereid op zowel grote tonnages als hoge gemiddelde snelheden. Kenmerkende toepassingen zijn onder meer kiptrailer of dieplader combinaties. Voor het transport van zware bouwmachines biedt MAN de TGX D38 met 520 en 560 pk aan die afhankelijk van de gekozen uitvoering geschikt is voor treingewichten van 120 tot 150 ton. Daarnaast is MAN voor de TGX D38-serie overgestapt op de nieuwe TipMatic TX transmissiegeneratie.

One thought on “bauma 2016: maatwerk van MAN voor bouwsector

Geef een reactie