Opel zet de geweldige verkoopgroei van januari voort. De personenautoverkoop was in februari in Nederland met 2.080 exemplaren meer dan 28 procent hoger dan in dezelfde maand vorig jaar. Het merk staat hiermee op de 3e plaats met een marktaandeel van 7,3 procent. Ook in andere Europese landen zijn prima resultaten geboekt. Op de Duitse markt registreerde Opel 19.160 exemplaren, eveneens meer dan 28 procent hoger dan in februari vorig jaar, terwijl de automarkt slechts goed was voor 12 procent groei.
In Nederland staat het totale verkoopaantal van Opel, gemeten vanaf begin 2016, op 5.588 stuks, met een marktaandeel van 6,5 procent. Ook in ons land staat de verkoopstijging in schril contrast met de totale automarkt, die over de eerste twee maanden in ons land juist een daling te zien geeft.
Opels totale afzet groeide in Duitsland met meer dan 25 procent (ongeveer 7.200 auto’s) in de eerste twee maanden van dit jaar. Daar groeide het merk drie keer zo snel als de totale markt, die met 7,8 procent toenam. In januari en februari groeide Opels marktaandeel met ruim een procent tot 7,6 procent.
Astra Auto van het Jaar 2016
Het goede verkoopresultaat in februari is opnieuw te danken aan de grote vraag naar de nieuwe Astra, die onlangs de titel ‘Auto van het Jaar’ won. De nieuwste generatie van de Astra is in februari in Nederland 489 keer verkocht, tegen 214 stuks in dezelfde maand een jaar geleden. Dat is meer dan een verdubbeling. In geheel Europa heeft Opel al meer dan 130.000 bestellingen voor de nieuwe Astra ontvangen. Ook de Opel Corsa is nog steeds een succes. Hiervan zijn er in februari in Nederland 487 verkocht, een lichte stijging ten opzichte van 2015. Ook de Karl is succesvol met 412 verkochte exemplaren, waarmee ook dit model goed is voor ongeveer een kwart van Opels maandtotaal van 2.080. De Opel Mokka levert met een verkoopaantal van 306 ook een uitstekend aandeel in de groei.
“Nadat januari al goed was, blijkt februari nóg beter te zijn. Het bewijst dat Opel modellen zeer in trek zijn. De nieuwe Opel Astra, Auto van het Jaar in Europa, is bijzonder positief ontvangen”, aldus Jürgen Keller, Executive Director Sales, Marketing & Service van Opel in Duitsland.
One thought on “Verkoopstijging van meer dan 28 procent in februari”