Volvo voorziet de succesvolle V40 en V40 Cross Country van het nieuwe familiegezicht van Volvo. Voor modeljaar 2017 is het aanbod ook uitgebreid met nieuwe interieuropties en exterieurkleuren. De Volvo V40 en V40 Cross Country hebben een vernieuwde grille met het gemoderniseerde en visueel versterkte Volvo-logo. Voor modeljaar 2017 zijn ook de nieuwe Thor’s Hammer koplampen gemonteerd, waarmee de Volvo V40 en V40 Cross Country net zo zelfverzekerd overkomen als de nieuwe modellen uit de 90-serie.
‘De V40 is de bestverkochte Volvo in Europa en wereldwijd op twee na ons populairste model. Het is een zeer belangrijk model voor ons en met de updates voor modeljaar 2017 vergroten we de aantrekkingskracht van de V40’, zegt Björn Annwall, Senior Vice President, Sales, Marketing en Customer Service bij Volvo Car Group.
Behalve de uiterlijke wijzigingen is de Volvo V40 ook leverbaar met vijf nieuwe exterieurkleuren, waaronder het compleet nieuwe Amazon Blue en Denim Blue. Drie kleuren zijn bekend van andere Volvo-modellen, maar voor het eerst leverbaar voor de V40: Bursting Blue, Mussel Blue en Luminous Sand. Verder worden de vernieuwde Volvo V40 en V40 Cross Country gekenmerkt door het vernieuwde merklogo dat debuteerde op de XC90, nieuwe exterieurpakketten en acht nieuwe wieldesigns voor de Volvo V40, V40 Cross Country en R-Design uitvoering.
Voor het interieur is de bekleding “City Weave” aan het aanbod toegevoegd, geïnspireerd op die in de Volvo Concept Estate. Het stuurwiel is naar wens leverbaar in de nieuwe kleurstelling Charcoal/Blond. Nieuwe opties voor de interieurpanelen zijn er in de vorm van Milled Aluminium, Black Grid Aluminium en Stealth Aluminium. Contrasterende stiksels zorgen voor extra accentuering in de deurpanelen en de Volvo V40 is voor het eerst leverbaar met een zwart plafond. Verder zijn de uitvoeringen R-Design en Inscription voorzien van nieuwe instaplijsten.
Volvo On Call
De Volvo On Call smartphone app waarmee diverse autofuncties op afstand kunnen worden bediend, krijgt een grondige update. Behalve connectiviteit via draagbare devices zoals Apple Watch en Android Wear kunnen berijders van een Volvo straks ook met hun auto praten via smartphones met het Microsoft 10-besturingsprogramma.
Een andere update voor Volvo On Call is de integratie van een persoonlijke agenda. Hiermee kan de locatie van een geplande afspraak direct in het navigatiesysteem worden ingevoerd. De geplande uitbereiding voor 2016 omvat ook de ondersteuning van Volvo On Call voor een vloot van maximaal tien Volvo’s.
Ook nieuw is de Flic-knop. Met deze fysieke knop – die zelf kan worden geprogrammeerd – kunnen meerdere functies worden bediend, zoals de deuren vergrendelen of de standkachel activeren. De Flic-knop kan tevens worden gebruikt als snelkoppeling naar het Volvo On Call Service-programma. De Volvo On Call app is geschikt voor Windows 10 en kan ook thuis worden gebruikt op desktops en tablets.
CleanZone
Volvo’s vooruitstrevende rol op het gebied van luchtkwaliteit in het interieur wordt in de 40-serie nogmaals onderstreept. Met ingang van 2016 is het CleanZone-logo te zien op de ventilatieroosters op het instrumentenpaneel.
Volvo’s prijswinnende CleanZone technologie zorgt ervoor dat de buitenlucht effectief wordt gefilterd van schadelijk stoffen. Deze technologie is het bewijs van Volvo’s continue investering in het verbeteren van de totale rijervaring, waarvan ook het filteren van de buitenlucht, het verwijderen van vieze geurtjes en het voorkomen van allergische reacties deel uitmaken.
One thought on “Nieuw gezicht voor Volvo V40”