De Opel Mokka is en blijft een sterke speler in het compacte SUV-segment. Opel verkocht in de eerste achttien maanden na de marktintroductie eind 2012 al meer dan 200.000 exemplaren. Nu is de Mokka zelfs de magische verkoopgrens van een half miljoen gepasseerd.
De Opel Mokka verleidt automobilisten vooral met zijn design, praktische bruikbaarheid, gunstige gebruikskosten en aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding. Ook in Nederland stijgt de Mokka onverminderd in populariteit. In 2015 werden 3.507 exemplaren geregistreerd, tegenover 2.490 stuks in 2014. In totaal is de Mokka in Nederland de grens van 10.000 stuks al gepasseerd.
“Het model staat in zijn klasse regelmatig op het podium. Over een langere periode genomen behoort hij tot de onbetwiste top 3 van bestverkochte SUV’s in Europa. In 2015 nam de Europese afzet van de Mokka opnieuw toe. Ditmaal met 16 procent ten opzichte van 2014”, zegt Peter Christian Küspert, Vice President Sales & Aftersales bij Opel.
Een van de belangrijkste eigenschappen van de Opel Mokka is zijn ‘value for money’. De compacte SUV maakt hoogwaardige technologie bereikbaar voor het grote publiek, zoals de persoonlijke connectiviteits- en service-assistent Opel OnStar, inclusief krachtige 4G/LTE wifi-verbinding. En dankzij het innovatieve, adaptieve 4×4-systeem is de Mokka al twee keer door het Duitse automagazine AutoBild uitgeroepen tot ‘Vierwielaangedreven Auto van het Jaar’.
De Opel Mokka is leverbaar voor prijzen vanaf € 22.495,-. Er is keuze uit een 1.6 benzinemotor, een 1.4 (Turbo) benzinemotor, een 1.4 Turbo Bi-Fuel-variant en een 1.6 CDTI diesel. Dankzij de lage CO2-uitstoot van 106 g/km komt de dieselversie in aanmerking voor het gereduceerde bijtellingstarief van 21% in combinatie met de aantrekkelijke business+ uitrusting.
One thought on “Half miljoen orders voor Opel Mokka”