Bij de Cayman GT4 Clubsport is de 3,8-liter boxermotor gekoppeld aan een gemodificeerde zestraps Porsche Doppelkupplung-transmissie (PDK). Deze wordt bediend met paddles achter het stuur. Daarnaast zijn er meer elementen waarmee de Cayman GT4 Clubsport klaar is voor het circuit. Zo is hij uitgevoerd met een speciaal voor circuitgebruik ontwikkeld sperdifferentieel achter. Bovendien maakt hij gebruik van de voor- en achterwielophanging van de Porsche 911 GT3 Cup racewagen. Het remsysteem maakt gebruik van grote (380 mm) schijven rondom. Vóór worden remklauwen uit één stuk met zes zuigers toegepast, achter hebben de remklauwen vier zuigers. Het ABS-remsysteem kent twaalf standen en het stabiliteitssysteem ESP is geschikt gemaakt voor het gebruik van profielloze banden (slicks). De stuurinrichting is elektromechanisch.
Lichtgewicht
De Cayman GT4 Clubsport weegt slechts 1.300 kg. Hij is standaard voorzien van een gelaste veiligheids-rolkooi, een racestoel en een zespunts racegordel. De basisversie heeft een standaard 90-liter tank. Optioneel is een FT3-veiligheidstank met een inhoud van 70 of 100 liter leverbaar. Vóór heeft de Cayman GT4 Clubsport 18-inch gesmede wielen met vijfbouts-bevestiging (bandenmaat: 25/64-18). De bandenmaat voor de achterwielen bedraagt 27/68-18.
Via Porsche Motorsport
De Cayman GT4 Clubsport is met onmiddellijke ingang te bestellen bij Porsche Motorsport in Weissach. Voor 2016 wordt de auto volgens planning gehomologeerd voor raceseries als het VLN Long Distance Championship Nürburgring, de SRO GT4-series, de Pirelli GT3 Cup Trophy USA, de Ultra 94 GT3 Cup Challenge Canada en clubraces van de Porsche Club of America. Tevens is hij inzetbaar bij wereldwijde races op Clubsport-niveau.
One thought on “De nieuwe Porsche Cayman GT4 Clubsport”