Opel

Opel noteert forse groei verkoop lichte bedrijfswagens

Opel noteert klinkende resultaten met de verkoop van lichte bedrijfswagens. De Vivaro, Movano en Combo scoren boven verwachting goed. Er zijn Europees dit jaar al meer lichte bedrijfswagens verkocht dan in heel 2014. Medio oktober 2015 werd alweer de 85.000ste Opel Bedrijfswagen geregistreerd. Ook in Nederland zijn de resultaten buitengewoon goed, met een registratieaantal van 4.513 stuks tot en met 20 oktober, goed voor een marktaandeelgroei van ruim 16%. Het aantal orders in Nederland overstijgt ook nu al het totale aantal orders in 2014.

“Dit is een fantastisch resultaat en een opsteker voor ons nieuwe team”, reageert Steffen Raschig, Director Commercial Vehicles bij Opel Europe. “Vooral ook omdat zowel de Combo als de Vivaro en Movano in hun segment een groter marktaandeel hebben bereikt. In totaliteit groeide ons aandeel zelfs met meer dan 26 procent, terwijl de totale markt van lichte bedrijfswagens in Europa een krappe acht procent is gestegen.”

Afgelopen jaar heeft Opel voor zijn lichte bedrijfswagens in Europa een nieuwe organisatie geformeerd, onder leiding van Steffen Raschig, met als doel een forse uitbouw van het marktaandeel in het kader van de DRIVE!2022 groeistrategie. Die aanpak werpt nu al vruchten af. De nieuwe Opel Vivaro is het meest succesvol en is in zijn segment goed voor een marktaandeel van ruim 11 procent. Opel heeft sinds de introductie van het nieuwe model al meer dan 100.000 orders voor de Vivaro geschreven. Ten opzichte van 2014 boekte Opel Bedrijfswagens de grootste vooruitgang in Ierland (+50 %). Ook in Nederland (+29 %), Polen (+20 %), Finland (+19 %), Spanje (+12 %) en Frankrijk (+11 %) werden in de eerste tien maanden van 2015 aanzienlijk meer Opel Bedrijfswagens verkocht.

One thought on “Opel noteert forse groei verkoop lichte bedrijfswagens

Geef een reactie