De 66ste internationale autoshow (IAA) van Frankfurt begon voor Opel met de wereldpremière van de nieuwe generatie Astra. Het was de start van een nieuw tijdperk voor Opel. “De nieuwe Astra is de beste Opel die we tot nu toe hebben gemaakt. In veel opzichten maken we met de nieuwe Astra een enorme stap voorwaarts”, aldus Karl-Thomas Neumann, de CEO bij Opel Group, tijdens de persconferentie op de Astra Galaxy gedoopte Opel-stand. “Het team heeft fantastisch werk geleverd met de nieuwe Astra. Dit is het volgende hoofdstuk in het verhaal van Opels comeback.”
De elfde generatie van Opels bestseller in het C-segment is niet alleen lichter, efficiënter en wendbaarder dan ooit, hij is ook voorzien van functies die voorbehouden waren aan auto’s in hogere segmenten. Nadat Neumann de vijfdeurs Astra had onthuld, betrad Mary Barra, CEO van General Motors, het podium op de meer dan 3.300 m2 grote Opel-stand D09 in hal 8.0. Zij onthulde de nieuwe Astra Sports Tourer. Met inmiddels zo’n 30.000 orders is de nieuwe Astra nu al een groot succes, ook al wordt hij pas in oktober officieel geïntroduceerd.
Mary Barra: versneld productoffensief en tweede vlaggenschip
Mary Barra bracht belangrijk nieuws over het Europese product- en modellenoffensief. “We versnellen het modellenoffensief bij Opel. Tot 2020 lanceren we 29 nieuwe modellen, onder meer een elektrisch aangedreven auto en een nieuw vlaggenschip, naast de Insignia. Dit is een geheel nieuwe SUV, die voor 2020 in Rüsselsheim in productie gaat. Het model geeft Opel nóg een technologische impuls. Het doel voor de toekomst is duidelijk. Opel is nu de derde autofabrikant in Europa en moet in 2022 het tweede merk zijn”, aldus Barra. Een van de belangrijkste technieken waar Opel en GM hard aan werken, is autonoom rijden. “Er komen binnen vijf tot tien jaar meer nieuwe ontwikkelingen tot stand dan in de afgelopen vijftig jaar”, zei Barra, die ook meldde dat haar visie een wereld zonder ongelukken is. “De nieuwe Opel Astra zet met al zijn actieve veiligheidssystemen een belangrijke stap in die richting”, voegde ze eraan toe.
Neumann: nieuwe Astra brengt techniek uit hogere segmenten naar C-segment
De nieuwste generatie van de Opel Astra laat zien hoe snel een visie werkelijkheid kan worden. “Met de nieuwe Astra brengen we een nieuwe voertuigfilosofie in de praktijk. Die filosofie hebben we twee jaar geleden op de IAA gepresenteerd in de vorm van de Monza Concept. Een compacte carrosserie, een ruim interieur met een slank, atletisch ontwerp en trendsettende digitale connectiviteit”, zei Neumann toen hij inging op de belangrijkste kenmerken van de Astra.
De nieuwe Astra is gebaseerd op een nieuwe, lichtgewicht voertuigarchitectuur. Het gewicht van de onderdelen is kritisch bekeken, met als gevolg dat het nieuwe model tot 200 kilogram lichter is dan het vorige. De krachtige, zuinige en schone motoren van de nieuwste generatie passen daar perfect bij. “De nieuwe motoren stuwen de Astra naar de top van het C-segment”, aldus Neumann.
Opel introduceert ook baanbrekende connectiviteitsoplossingen met de nieuwe generatie Intellilink-
Maar dat is nog niet alles. De nieuwe Astra “blijft onrust stoken in de luxe klasse”, zoals Opel zegt in de internationale reclamecampagne voor de nieuwe Astra. Het is de eerste auto in het C-segment die leverbaar is met intelligente, verblindingvrije IntelliLux LED Matrix-verlichting. Bovendien wordt de nieuwe Astra uitgerust met een scala aan innovatieve rijhulpsystemen en praktische details. De achterklep van de Astra Sports Tourer bijvoorbeeld, die kan worden geopend en gesloten met een voetbeweging onder de achterbumper. “We gaan door met het aanbieden van technologie uit hogere segmenten tegen betaalbare prijzen, zodat die bereikbaar is voor alle klanten van Opel”, vertelde Neumann. “De nieuwe Astra is ook de beste in zijn segment als het gaat om de totale gebruikskosten. U ziet het, de nieuwe efficiency loont echt.”
One thought on “Nu al 30.000 orders voor nieuwe Opel Astra”