Hij komt in april: de Cayman GT4, de meest rebelse Cayman ooit. De centraal geplaatste 3,8-liter zescilinder boxermotor levert maar liefst 283 kW/385 pk. In het onderstel zijn veel componenten van de Porsche 911 GT3 verwerkt en ook de vaste achterspoiler draagt bij aan optimale grip. Dat maakt de Cayman GT4 klaar voor het circuit. De sprint van 0-100 km/h legt hij in 4,4 seconden af en zijn top ligt op 295 km/h. Handmatig schakelen met de 6-versnellings schakelbak zorgt voor een intense rijervaring. Puur en vol sensatie. Een wolf in wolfskleren.
Related Articles
70 jaar sportwagens van Porsche
Snel, puur en vol emotie en beleving: Porsche is al 70 jaar synoniem voor sportwagens van het hoogste niveau. De eerste Porsche werd op 8 juni 1948 geregistreerd: de 356 ‘Nr. 1’ Roadster. Op die dag werd het merk Porsche geboren. De 356 was de verwezenlijking van de sportwagen waar Ferry Porsche van droomde. Porsche […]
Audi en Porsche slaan handen ineen op het gebied van platformarchitectuur
Audi en Porsche gaan nog nauwer samenwerken op het gebied van platformarchitectuur. Rupert Stadler en Oliver Blume, de respectievelijke bestuursvoorzitters van Audi AG en Porsche AG, hebben daarvoor het groene licht gegeven. Door samen op te trekken, kunnen beide fabrikanten nog concurrerender zijn op het gebied van elektrische aandrijflijnen, digitalisering en autonome technologie. “Door de […]
Porsche Museum toont voor het allereerst zijn oudste 911
Het Porsche Museum in Stuttgart heeft drie jaar gewerkt aan de restauratie van zijn oudste 911. De klassieke sportwagen is van 14 december 2017 tot en met 8 april 2018 het middelpunt van de tentoonstelling ‘911 (901 No. 57) – A legend takes off’. Toen de rode coupé in oktober 1964 als een van de […]