Alleen de meest puristische Porsches krijgen de aanduiding GTS. De nieuwe Cayenne GTS maakt de hoge verwachtingen waar. Om te beginnen met zijn spectaculaire 3,6-liter V6-biturbomotor die voor een onvergetelijke sound zorgt. Vergeleken met zijn voorganger is hij nog sterker (440 pk). Dat betekent: een sprint van 0-100 in 5,2 seconden en een topsnelheid van 262 km/h. Dan het weggedrag. Dat is messcherp met dank aan het verlaagde sportonderstel met Porsche Active Suspension Management. En ten slotte de looks van zowel ex- als interieur: puristischer wordt een Porsche Cayenne niet.
Related Articles
Minder is meer: de Porsche 911 Carrera T
Met de nieuwe 911 Carrera T laat Porsche het puristische concept van de 911 T uit 1968 herleven. Dat betekent: minder gewicht, kortere overbrengingen van de handgeschakelde transmissie en achterwielaandrijving met een mechanisch sperdifferentieel voor optimale prestaties en ongefilterd rijplezier. De nieuwe 911 Carrera T (van Touring) is gebaseerd op de 911 Carrera met 272 […]
Nieuwe sportieve opties voor Porsche Macan
Porsche Exclusive biedt een serie nieuwe opties aan om de Macan te personaliseren. Af fabriek zijn een Sport Design pakket, een sportuitlaatsysteem, bi-xenonkoplampen en donkergetinte led-achterlichten leverbaar. Bovendien zijn er nieuwe 21 inch wielen in drie kleurvarianten. Ze zijn ontworpen naar het voorbeeld van de legendarische ‘Fuchs’-velgen van de 911. Verder zijn er diverse nieuwe […]
Mission E: eerste elektrisch aangedreven sportwagen van Porsche
Porsche stelt op de Internationale Automobil Ausstellung (IAA) in Frankfurt de Mission E voor: de eerste elektrisch aangedreven sportwagen die de naam Porsche verdient. De Mission E is al op het eerste gezicht een echte Porsche. Hij maakt gebruik van een uniek 800 Volt aandrijfsysteem. Met een systeemvermogen van ruim 440 kW/600 pk sprint de […]